تحویل بیش از چهار میلیون قطعه سكه در مرحله جدید

تحویل بیش از چهار میلیون قطعه سكه در مرحله جدید
مدیر اداره سیاست های اقتصادی بانك مركزی با رد حبابی بودن نرخ ها در بازار سكه گفت : درزمان حاضر قیمت سكه به ارزش طلای به كار رفته در آن نزدیك می شود .
پیمان قربانی در جمع خبرنگاران همچنین گفت: چهارمیلیون و 594 هزار و 700 قطعه سكه در مرحله جدید واگذارشده و سه میلیون و 79 هزار و 179 سكه نیز تبدیل به اوراق شده است.
وی افزود: مجموع استرداد و بهره گیری از ابزارها نیز در این مرحله و تا ساعت 16 روزگذشته (شنبه ) سه میلیون و 426 هزار و 940 بوده است.
قربانی تصریح كرد: همچنین 90 درصد پیش فروش ها تبدیل به اوراق شده و تعداد بازخرید سكه ها نیز حدود 80 هزار سكه با نرخ 662 هزار تومان بوده است.
مدیر اداره سیاست های اقتصادی بانك مركزی با بیان آنكه هنوز زمان تحویل سكه های پیش فروش هشت و 9 ماهه فرا نرسیده است، گفت: این پیش فروش ها براساس سررسید ها تحویل داده می شود.
وی با تاكید بر اینكه بانك مركزی طرح جدیدی برای پیش فروش سكه ها ندارد، افزود: ایجاد سامانه ثبت نام پیش فروش تمهیداتی است كه بانك مركزی در این زمینه در نظر گرفته است اما اگر زمانی برای پیش فروش سكه تصمیماتی اتخاذ شود این امكان وجود دارد كه روش های آن تغییر كند.
قربانی اظهار داشت: با توجه به اینكه هنوز زمان سررسید تعهدات 8 و 9 ماهه بانك مركزی فرا نرسیده است پس نیازی به پیش فروش مجدد نداریم ضمن آنكه در سال جاری عرضه كافی داشته ایم .
وی گفت: از آنجایی كه نرخ های سود بانكی بازنگری شده به طور طبیعی نیاز به پیش فروش سكه نخواهیم داشت اما در نهایت رییس كل بانك مركزی باید در باره پیش فروش مجدد سكه تصمیم گیری كند.
مدیر اداره سیاست های اقتصادی بانك مركزی در مورد وضعیت استقبال از گواهی سپرده ها در این مرحله تصریح كرد: از آنجایی كه نرخ سكه افزایش یافته است متقاضیان تمایل بیشتری به دریافت سكه ها دارند البته بانك مركزی به میزان كافی سكه تولید كرده و ورود آنها به بازار قیمت ها را متعادل خواهد كرد.
قربانی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در مورد دلیل رشد قیمت سكه همزمان با تحویل مرحله جدید بر خلاف پیش بینی ها ، گفت: همواره در پیش بینی ها ثبات شرایط در نظر گرفته می شود و اگر قیمت ارز و نرخ جهانی طلا ثابت باشد تحویل سكه های پیش فروش شده قیمت ها را كاهش می دهد .
وی با اشاره به كاهش نرخ سكه در روز قبل از آغاز تحویل سكه های مرحله جدید ، اظهار داشت: تحولات بازار ارز و نرخ جهانی طلا معادلات را تغییر داد.
یادآور می شود:بانك مركزی از سوم مرداد سال جاری عرضه یك میلیون و 950 هزار قطعه سكه را آغاز كرد ضمن آنكه كل سكه های پیش فروش شده توسط این بانك 9 میلیون و 318 هزار قطعه بوده كه در مرحله اول تحویل سكه ها هفت میلیون و 368 هزار قطعه معادل 75 درصد آنها تعیین تكلیف شده بود. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.       
منبع خبر: ایرنا
  ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۶:۱۸:۳۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد