قیمت طلا به ۱۳۵۰ دلار خواهد رسید

قیمت طلا به ۱۳۵۰ دلار خواهد رسید
یک تحلیلگر اقتصادی گفت: تصور می کنم که روند صعودی قیمت طلا در شرایط کنونی ادامه خواهد یافت و قیمت این فلز زرد به زودی به سطح 1350 دلار در هر اونس خواهد رسید.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز،جورج میلینگ استنلی استراتژیست ارشد موسسه گلوبال ادوایزر در این باره تاکید کرد: پیش بینی می کنم قیمت طلا در سال جاری میلادی با افزایش نسبی روبرو شود و بار دیگر به رکوردهایی که سال گذشته ثبت کرده، دست حواهد یافت.
قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر به بالاترین سطح در 3 ماه گذشته رسیده است. وی افزود: فکر می کنم قیمت طلا در سال 2016 میلادی با نوسانات شدیدی روبرو شد و در اواخر سال گذشته تا حد زیادی اصلاح شد. ولی اونس طلا در ماه دسامبر 2016 نسبت به 2015 میلادی بیش از 100 دلار افزایش یافته بود.
این تحلیلگر اقتصادی گفت:  ادامه نگرانی های بین المللی نسبت به اوضاع سیاسی اروپا و آمریکا می تواند موجب فشار زیادی بر شاخص سهام شده و تقاضا برای طلا را افزایش دهد.
وی در ادامه گفت: یک عامل مهم که به نفع قیمت طلا خواهد بود، این است که سرمایه گذاران دیدگاه واقع بینانه تری نسبت به سیاست های اقتصادی و مالی دولت جدید آمریکا خواهند داشت. در شرایط کنونی بازارهای بین المللی منتظر تحولات سیاسی و اقتصادی در اروپا و آمریکا است.
استنلی اظهار داشت: با توجه به ریسک های سیاسی موجود در جهان، بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا بتواند به هدف خود برای افزایش 3 بار نرخ بهره دست یابد. بی شک طی ماه های آینده نرخ بهره واقعی مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلاخواهد بود. حتی اگر فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد، به نظر می رسد نرخ بهره های واقعی هنوز منفی است.
بنابر این روند صعودی قیمت جهانی طلا احتمالا تا پایان امسال ادامه خواهد یافت.

منبع خبر: 
  ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۲:۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد