قیمت جهانی طلا با افزایش روبرو شد

قیمت جهانی طلا با افزایش روبرو شد
قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته نیز به روند صعودی خود ادامه داد و روز چهارشنبه به بالاترین سطح در ۳ ماه اخیر رسیده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا تحت تاثیر سیاست های نامطمئن ترامپ و نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی اروپا با افزایش روبرو شده است.

طی ماه های آینده انتخابات سرنوشت سازی در فرانسه آلمان و هلند برگزار خواهد شد. نتایج این انتخابات می تواند تاثیر زیادی بر آینده اروپا و نوسانات نرخ ارز و شاخص سهام داشته باشد.
ساندیپ بیسواس رئیس شرکت معدنی نیوکرست در جمع خبرنگاران تصریح کرد: کاری که ترامپ انجام داده است، بی شک افزایش سطح نااطمینانی در بازارهای بین المللی بوده و این مساله طبیعتا موجب افزایش تقاضا و اونس طلا شده است.
سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران سیاست های آتی ترامپ هستند. وی بارها از تقویت ارزش دلار انتقاد کرده و قول داده است تا سیاست های حمایتی در عرصه تجارت خارجی را اجرا کند. ترامپ همچنین قصد دارد مالیات بر شرکتهای بزرگ و افراد را کاهش دهد.
رئیس شرکت نیوکرست افزود: من فکر نمی کنم نااطمینانی نسبت به سیاست های ترامپ موجب افزایش قیمت طلا در میان مدت یا بلندمدت شود و این مساله تنها در کوتاه مدت اتفاق خواهد افتاد.
این در شرایطی است که مارک فابر تحلیلگر باسابقه بازارهای بین المللی نیز تاکید کرد: 2017 میلادی سالی پر از نامیدی و یاس برای بازارهای بین المللی خواهد بود و طلا بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه ها است.
وی در ادامه افزود: گرچه سرمایه گذاران بین المللی امیدوارند تا با بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و جهان، شاخص سهام و ارزش دلار با افزایش بیشتری روبرو شود ولی سال 2017 میلادی پر از ناامیدی ها خواهد بود و این مساله بار دیگر اثبات خواهد کرد که طلا بهترین سرمایه گذاری برای پوشش خطرات در برابر ریسک های سیاسی و اقتصادی خواهد بود.
به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت همچنان تحت تاثیر سیاست های دولت جدید آمریکا نوسانات ارزش دلار و تقاضای فیزیکی بازارهای نوظهور در حال توسعه قرار خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۷:۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد