همکاری با خودروسازان معتبر

همکاری با خودروسازان معتبر
وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : همکاری با خودروسازان معتبر به بار می نشیند .

محمدرضا نعمت زاده گفت : شرایط ایران در دوران تحریم ها ، سختی های ایجاد کرد اما با توافق هسته ای ، فضایی ایجاد شده است که گذشته را جبران کنیم.

وی افزود : بسیار خوشحالیم که کارها با سیتروئن در حال پیشرفت است و کار با شریکان فرانسوی قبل از عید تمام می شود و با آلمانی ها نیز در حال همکاری هستیم.

نعمت زاده اظهار داشت : سفیر سوئد هم از سایت های تولیدی شهر قزوین بازدید کرد و گفتگوها ادامه دارد ، حتی کره ای ها هم توافقاتی باکرمان خودروداشته اند که البته ما راضی نیستیم و گفته ایم بازار خودروی ایران در اختیار کسی قرار میگیرد که بخشی از بازارش را به ما بدهد و به فکر سرمایه گذاری باشد.

وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: بخشی از مراکز تولید و تحقیقات المانی و فرانسوی و در کل شریکان به ایران انتقال پیدا کند و ما برای بهبود وضع اجتماعی صنعت خودرو و تغییر در شرایط فروش، کیفیت و تولید و … هر ماه یک بار جلسه سیاست گذاری داشتیم که در نهایت برنامه راهبردی صنعت خودرو تا سال 1404 تدوین شد.

وی افزود : کشور ما نیاز با 250 هزارگیرباکس اتوماتیک دارد و خوشبختانه این اتفاق با تولید در قزوین محقق می شود و برای تولید ساینا معطل نمی شویم و باید سال آینده همه صنعت خودرو را تشویق کنند.

نعمت زاده اظهار داشت : در یک گزارش مربوط به نارضایتی مردم در حوزه خدمات پس از فروش ؛ 25 درصد آن مربوط به قطعه است ، خودروسازان باید بشینند و بررسی کنند که راه حل چیست و این مشکلات نه چندان سخت را حل کنند.

وی گفت : حل کردن این مشکلات ساده تر از همکاری های مشترک است ، نارسایی ها را حل کنید و خروجی این همایش را مردم باید احساس کنند. بالاخره ما نزدیک به 2500 واحد خدمات پس از فروش داریم که حتی اگر 1 درصد ان ها هم اشکال داشته باشند همه شهر را به هم می ریزند.

نعمت زاده گفت: همین اواخر نواقص آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان را برطرف کردیم و حتی من اصرار داشتم که در صورت اشکال عمده یک خودر و بتوانیم خودروی جایگزین در اختیار مشتری قرار دهیم تا مشکل رفع شود و خودرو سازان داخلی نباید از فراخوان ها بترسند.

وی درباره تولید هم گفت : دو سال قبل رتبه ما در جهان 18 بود اما انشالله امسال اگر به بیش از 1.3 میلیون دستگاه تولید برسیم ، رتبه 16 جهانی را کسب می کنیم.

وزیر صنعت تصریح کرد : صنعت خودرو کمک بسیاری به دولت کرده است و خودروسازهای ما فقط 4 هزار میلیارد به بانک ها سود پرداخت می کنند ، در حالی که با صرف جویی می توان سرمایه گذاری کرد و خودروها را رشد داد.

وی افزود : در زمینه کیفیت نیز قطعات بسیار رو به بهبود است و به خصوص خودروها بسیار بهتر شدند. خودرو سه قیمت عمده دارد اول قطعه که ما خوشبختانه توان و علم را داریم و باید فقط تصمیم بگیریم و تولید کنیم.

نعمت زاده اظهار داشت : قطعه سازان باید واحد تحقیق و توسعه داشته باشند قرارنیست یک قطعه را 20 سال یک شکل تولید شود ، نباید قطعه ای ساخته شود که بازگشت داده شود. باید به شاخص های کیفی شرکای خارجی برسیم. در همه موارد از نقطه جوش گرفته تا موتور کارگر ایرانی توانمند است و فقط نیاز به آموزش داریم.

وی اعلام کرد : حدود 18 میلیون خودرو در سطح خیابان داریم که پارسال 8 میلیون خودرو به نمایندگی ها مراجعه کردند.
پارسال کمپینی راه افتاد که متاسفانه اشکال ایجاد کرد زیرا خودرو عامل اشتغال و توسعه است و بعضی در نزدیکی انتخابات چاره ای جز این برای تخریب نداشتند با این امسال 40 درصد رشد تولید داشتیم که بسیار مهم است.
این همایش تا فردا ادامه دارد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۱:۳۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد