بهره برداری از 6سکوی جدید پارس جنوبی

بهره برداری از 6سکوی جدید پارس جنوبی
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: 6 سکوی جدید گازی فازهای باقیمانده واقع در منطقه 2 پارس جنوبی، سال 96 به بهره برداری می رسد.

محمد مشکین فام در جریان بازدید از سکوهای درحال ساخت در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا)، روند ساخت تاسیسات فراساحل فازهایپارس جنوبیرا مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با ورود بخش عمده ای از کالاهای اساسی، فعالیت‌های اجرایی سرعت گرفته است، ضمن آنکه با حمایت کارفرما موانع گمرکی رفع شده و بخش دیگری از کالاهای موجود در گمرکات بزودی وارد یارد صدرا می شود.

وی با اشاره به این که سال آینده 6 سکوی جدید به بهره برداری می رسد، افزود: از هرکدام از فازهای 13 و 22، 23 و24 دو سکو و از فاز 14 هم یک سکوی اقماری در یارد صدرا تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: سکوی A14 هم که کار ساخت آن در یارد شرکت ایزوایکو درحال انجام است، تا اردیبهشت سال آینده تکمیل شده و آماده نصب و راه اندازی می شود.

مشکین فام با بیان این که 6 سکوی ذکر شده هرکدام 500 میلیون فوت مکعب گاز از میدان پارس جنوبی برداشت می کنند، گفت: به این ترتیب سال آینده با بهره برداری از این سکوها روزانه سه میلیارد فوت مکعب گاز به ظرفیت تولید پارس جنوبی افزوده می شود.

وی افزود: با بهره برداری از این سکوها ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی به بیش از 600 میلیون متر مکعب و به حدود سه برابر گاز تولیدی از این میدان در ابتدای دولت یازدهم خواهد رسید.

بر اساس گزارش شرکت نفت و گاز پارس، مشکین فام تامین گاز مورد نیاز کشور از پارس جنوبی به ویژه در فصل زمستان را در کنار فعالیت های توسعه ای بسیار مهم دانست و تصریح کرد: هم اکنون بخش عمده منابع گازی پارس جنوبی پس از ارسال به پالایشگاه‌های درحال توسعه به شبکه سراسری ارسال می شود.

وی با بیان این که ردیف های فرآوری اتان، پروپان و بوتان فازهای 20 و21 تکمیل شده و آماده بهره برداری است، گفت: برای راه اندازی این واحدها حجم قابل توجهی از گاز مورد نیاز است که هم اکنون به دلیل افزایش نیاز مصرفی و پرهیز از تولید آزمایشی از این بخش ها، گاز تولیدی این فازها به خط سراسری تزریق می شود.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۲:۴۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد