پاكيزه نمودن جواهرات و زيورآلات

پاكيزه نمودن جواهرات و زيورآلات
اگر انگشتر نقره شما به هر دليل مثلأ مجاورت با مايع سفيد كننده (وايتكس) سياه شد ناراحت نباشيد. آن را مدتي داخل آب نمك غليظ بيندازيد سپس چند دقيقه آن را روي فرش كه پرزدار است محكم بكشيد مي بينيد كه مثل اول سفيد مي شود.
- تميز كردن نقره :
اگر انگشتر نقره شما به هر دليل مثلأ مجاورت با مايع سفيد كننده (وايتكس) سياه شد ناراحت نباشيد.آن را مدتي داخل آب نمك غليظ بيندازيد سپس چند دقيقه آن را روي فرش كه پرزدار است محكم بكشيد مي بينيد كه مثل اول سفيد مي شود.
اگر گردنبند يا انگشتر نقره اي شما كدر شده است بايد آنها را مدتي در آب ليمو بگذاريد و سپس با آب گرم بشوييد و بعد با يك تكه پارچه جير آنها را جلا دهيد.
راه ديگر براي پاك كردن نقره جات اين است كه يك ظرف به حجمي كه بتوان نقره ها را درون آن قرار داد تهيه كنيد و مقداري سركه در آن بريزيد روي شعله گاز تا بجوشد و بعد آب بكشيد و خشك كنيد.
- طلا و جواهرات:
براي براق كردن يا پاكيزه نمودن اين فلزات مي توانيد يكي از روشهاي زير را بكار بگيريد:
1) مقداري مايع ظرفشويي در آب بريزيد و روي اجاق گرم كنيد و وسايل طلايي را درون آب قرار دهيد و با مسواك برس بزنيد و سپس با آب داغ بشوييد و خشك كنيد و با پارچه جير جلا دهيد.
2) پودر صابون را درون آب داغ بريزيد و چند قطره آمونياك به آن اضافه كنيد و برس نرم لطيفي به آن بزنيد و آن را با آب نيم گرم خوب بشوييد و خشك كنيد و سپس در الكل فرو بريد و بشوييد تا هيچ چركي باقي نماند.
3) مقداري خمير دندان را به همراه يك مسواك روي جواهرات مالش دهيد و سپس طلاها را كاملأ شسته و خشك كنيد.
4) با مقداري آبليمو و كمي مايع ظرفشويي طلاهاي خود را جلا دهيد.
5) راه آخر اين است كه طلاها را در الكل 90 درجه بخيسانيد و مدت دو تا سه ساعت رها كنيد با پارچه پشمي آن را خشك و براق كنيد.
منبع خبر: انجمن صنفی کارفرمایان طلا، جواهر و نقره ایران
  ۶ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۶:۲۳:۱۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد