رشد بازار سهام ادامه دارد

 رشد بازار سهام ادامه دارد
بورس اوراق بهادار دومين هفته رشد پيوسته خود را با ثبت رشد 213واحدي شاخص كل پشت سر گذاشت.
بورس اوراق بهادار دومين هفته رشد پيوسته خود را با ثبت رشد 213واحدي شاخص كل پشت سر گذاشت.
در شرايطي كه بازار به دليل تعطيلات عيد سعيد فطر، حالتي نيمه تعطيل در روزهاي هفته گذشته داشت، همچنان به دليل اقبال معامله‌گران به گروه فولادي و معدني رشد شاخص كل بورس ادامه پيدا كرد. از ديدگاه كارشناسان تحولات در بورس كالا و رشد بهاي محصولات فلزي و پتروشيمي ركوردهاي بي‌سابقه‌اي را به ثبت رسانده كه مي‌تواند اقتصاد شركت‌هاي بورسي توليد‌كننده اين محصولات را به ميزان قابل ملاحظه‌اي تغيير دهد. در اين فضا رشد بهاي دلار نيز براي شركت‌هاي توليد‌كننده كه داراي صادرات يا نظام نرخ‌گذاري براساس بازارهاي جهاني هستند، مي‌تواند نويد دهنده ثبت درآمدهاي بيشتر در گزارش‌هاي شش‌ماهه باشد. از اين رو كارشناسان بازار در حال بررسي مجدد شركت‌هايي هستند كه توانايي تعديل مناسبي را در گزارش‌هاي شش ماهه دارند.
خوش‌بيني سياسي بيشتر مي‌شود
در بازار سهام و در تحولات سياسي معامله‌گران در انتظار مذاكرات ايران و آژانس بين المللي انرژي هسته‌اي بودند؛ هرچند كه اكثر كارشناسان فضاي حاكم بر اين مذاكرات را به دليل در پيش بودن انتخابات آمريكا چندان مشخص ارزيابي نمي‌كنند؛ اما براي معامله‌گران اين مذاكرات به معناي آرامش پس از نگراني‌هاي ماه‌هاي گذشته تلقي مي‌شود. در داخل نيز برگزاري اجلاس كشورهاي غير‌متعهد تداوم آرامش در داخل را ايجاد كرده است.
در همين شرايط، شروع هفته دولت روز پنج‌شنبه با ديدار مقام معظم رهبري و هيات دولت همراه شد كه ايشان در اين ديدار در مورد مسائل اقتصادي خط‌مشي‌هاي مهمي را تبيين كردند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به اينكه صاحبنظران داخل و خارج دولت، افزايش نقدينگي را يكي از ريشه‌هاي مشكلات فعلي مي‌دانند، تاكيد كردند: بايد با همفكري و تكيه بر علم و تجربه، راهي براي كنترل نقدينگي بيابيد و نقدينگي افزايش يافته را به سمت مراكز توليد هدايت كنيد. ايشان توانمند كردن بخش خصوصي را يكي از اركان اقتصاد مقاومتي خواندند و تاكيد كردند: لازم است سياست‌هاي اصل 44 با دقت و وسواس هرچه تمام‌تر دنبال شود. رهبر معظم انقلاب در ارائه تعريفي از اقتصاد مقاومتي افزودند: در اين اقتصاد، هم روند پيشرفت كشور حفظ مي‌شود و هم آسيب‌پذيري نظام اقتصادي در مقابل ترفندهاي دشمنان كاهش مي‌يابد. ايشان استفاده از همه ظرفيت‌هاي مادي و انساني دولتي و غيردولتي را از لوازم اقتصاد مقاومتي دانستند و افزودند: بايد به مردم واقعا بها دهيد. در اين جلسه همچنين مسوولان اقتصادي به تشريح شرايط محدوده فعاليت خود پرداختند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۴ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۶:۵:۵۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد