افزایش 3 درصدی قيمت سكه در بازار آتی طی هفته گذشته

افزایش 3 درصدی قيمت سكه در بازار آتی طی هفته گذشته
روند قيمت‌ها در بازار قراردادهاي آتي سكه متناسب با تغييرات بازار نقدي و آرامش بازار طلاي جهاني در هفته گذشته با نوسان زير يك درصد پی گرفته شد، البته اين دامنه نوسان اندك تنها تا روز پنج شنبه دوام آورد و با افزايش قيمت طلاي جهاني و افت و خيز قيمت دلار، اين دامنه نوسان به بيش از 3 درصد هم رسيد و براي اولين بار طي پنج ماه اخير ارزش مبادلات در روز پاياني هفته (معمولا در روزهاي پنج شنبه آخر هر هفته به دليل طبيعت بازار، حجم و ارزش مبادلات زير 30 ميليارد تومان بوده است) به بيش از 50 ميليارد تومان رسيد.
روند قيمت‌ها در بازار قراردادهاي آتي سكه متناسب با تغييرات بازار نقدي و آرامش بازار طلاي جهاني در هفته گذشته با نوسان زير يك درصد پی گرفته شد، البته اين دامنه نوسان اندك تنها تا روز پنج شنبه دوام آورد و با افزايش قيمت طلاي جهاني و افت و خيز قيمت دلار، اين دامنه نوسان به بيش از 3 درصد هم رسيد و براي اولين بار طي پنج ماه اخير ارزش مبادلات در روز پاياني هفته (معمولا در روزهاي پنج شنبه آخر هر هفته به دليل طبيعت بازار، حجم و ارزش مبادلات زير 30 ميليارد تومان بوده است) به بيش از 50 ميليارد تومان رسيد. افزايش موقعيت‌هاي خريد در سررسيدهاي نزديك همچون شهريور و مهرماه كه از چند روز قبل در بازار آغاز شده بود در روز پنج‌شنبه به اوج رسيد و حتي برخي بر اين باورند با توجه به پارامترهاي سياسي ادامه تحركات مثبت قيمتي دور از انتظار نخواهد بود. البته برخي تاكيد مي‌كنند در سررسيدهاي نزديك به دليل اختلاف اندك قيمت با بازار نقدي شرايط براي خريد بهتر است؛ اما به دليل اختلاف زياد قيمت سكه در سررسيدهاي دور با بازار نقدي، گرفتن موقعيت‌هاي خريد بايد با احتياط سرمايه‌گذاران همراه باشد. برخي با اشاره به تحركات مثبت قيمتي و احتمال دور جديدي از خريدها در هفته پيش رو احتمال مي‌دهند قيمت‌ها با افزايش محسوسي دنبال شود؛ اما در هر صورت با توجه به اجلاس سران، تغييرات عمده‌اي پيش بيني نمي‌شود.
در مجموع در بازار طي هفته گذشته تعداد 28 هزار و 874 قرارداد به ارزش 2 تريليون و 193 ميليارد و 658 ميليون و 892 هزار ريال معامله شد كه نسبت به هفته‌هاي قبل كاهش محسوسي داشت كه البته با توجه به تعطيلات اخير طبيعي است. براي سررسيدهاي شهريورماه 15 هزار و 796 قرارداد به ارزش يك تريليون و 27 ميليارد و 520 ميليون و 332 هزار ريال، سررسيدهاي مهرماه 479 قرارداد به ارزش 40 ميليارد و 862 ميليون و 340 هزار ريال، سررسيدهاي آبان‌ماه 11 هزار و 135 قرارداد به ارزش 991 ميليارد و 121 ميليون و 840 هزار ريال و سررسيدهاي آذرماه يك هزار و 464 قرارداد به ارزش 134 ميليارد و 154 ميليون و 380 هزار ريال دادوستد شد. روند قيمت‌ها نيز در حالي كه تا پايان روز چهارشنبه تغيير محسوسي را شاهد نبود در روز پنج شنبه نسبت به روز شنبه شاهد افزايش قابل‌توجهي بود؛ به طوري كه سكه سررسيد شهريورماه 24 هزار و 471 تومان (03/3 درصد)، سررسيد مهرماه 25 هزار و 400 تومان (03/3 درصد)، سررسيد آبان‌ماه 23 هزار و 290 تومان (64/2 درصد) و سررسيد آذرماه 23 هزار و 382 تومان ( 58/2 درصد) افزايش يافت. 

شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۴ شهریور ۱۳۹۱ ساعت ۶:۱۱:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد