بانک UBS از پیش بینی قیمت طلا

بانک UBS از پیش بینی قیمت طلا
دومینیک اشنایدر تحلیلگر ارشد بانک یو بی اس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان بی سی تاکید کرد: نگرانی ها و نااطمینانی های موجود در بازارهای بین المللی از اوضاع سیاسی در امریکا و اروپا گرفته تا وضعیت نرخ بهره، موجب خواهد شد تا قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی به روند صعودی اش ادامه دهد.

وی در ادامه افزود: نااطمینانی های زیادی در شرایط کنونی وجود دارد. یکی از مهمترین نااطمینانی ها وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه های آینده خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا از بحران مالی 2008 تاکنون تنها 2 بار نرخ بهره را افزایش داده است. وی افزود: به نظر می رسد نرخ تورم آمریکا فراتر از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ، جهش خواهد داشت و این مساله برای طلا خوب و مثبت خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: ارزش دلار آمریکا نیز احتمالا تخت تاثیر سیاست های اقتصادی و مالی دولتترامپ با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد و این مساله نیز به نفع قیمت طلا خواهد بود.

ترامپ قول داده است تا سیاست های حمایتی را در عرصه تجارت خارجی اعمال کند و بارها از افزایش ارزش ذلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی انتقاد کرده است.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 7 درصد رشد داشته است و هم اکنون به مرز 1230 دلار در هر اونس رسیده است.

اشنایدر پیش بینی کرده است که قیمت طلا هنوز فرصت زیادی برای افزایش بیشتر دارد و احتمالا تا سطح 1300 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

گزارش ها حاکیست، سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی منتظر سخنرانی مهم جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در کمیته بانکی سنا و کنگره هستند. نشست آتی فدرال رزرو نیز قرار است 14 و 15 مارس برگزار شود. فدرال رزرو پیش از این اعلام کرده است که قصد دارد در سال 2017 میلادی 3 بار نرخ بهره را افزایش دهد.

بانک یو بی اس پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال تنها 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات اونس طلاداشته باشد.

منبع خبر: 
  ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۸:۵۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد