تصمیم اندونزی بر ادامه واردات نفت از ایران

تصمیم اندونزی بر ادامه واردات نفت از ایران
یک مقام وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی روز شنبه اعلام کرد خرید نفت خام این کشور از ایران پس از پاسخ مثبت آزمایش در پالایشگاه 'سیلاکاپ' ادامه می یابد.

'ویراتماجا پوجا' مدیرکل نفت و گاز وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی به خبرنگاران، گفت: محموله نفت خام یک میلیون بشکه ای خریداری شده از ایران هفته جاری وارد جاوا مرکزی شده تا در پالایشگاه 'سیلاکاپ' آزمایش شود و باید برای ادامه خرید نفت خام از ایران از نتایج این آزمایش اطمینان حاصل شود.
یک فروند نفتکش ایرانی با ظرفیت 299 هزار و 167 ''دی.دبلیو.تی' هفته گذشته برای نخستین بار پس از لغو تحریم‎ ها به منظور تحویل محموله نفت کشورمان، عازم اندونزی شد که براساس برنامه زمانبندی هفته جاری در این کشور برای تحویل نفت پهلو می گیرد.
اندونزی در نظر دارد پس از ارزیابی نتایج این نفت وارداتی در پالایشگاه خود برای قراردادهای طولانی مدت با ایران وارد مذاکره شود.
'ایگناسیوس جونان' وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی نیز قرار است تا پایان ماه جاری میلادی برای مذاکره با مقام های کشورمان در زمینه توسعه همکاری ها در بخش نفت و گاز به تهران سفر کند.
مدیرکل نفت و گاز وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی به نوشته تارنمای 'لیپوتان'، گفت که نخستین محموله نفت خام واردتی از ایران برای پالایشگاه 'بالونگان' و پالایشگاه 'سیلاکاپ' است.
شرکت دولتی نفت و گاز 'پرتامینا اندونزی بهمن ماه جاری تصمیم گرفت شرکت آرامکو عربستان را از پروژه های نوسازی پالایشگاه های نفت 'بالونگان' در غرب جاوه و 'دومای' در منطقه ریائو کنار گذاشته و خود به تنهایی توسعه این پالایشگاه ها را به عهده بگیرد.
'ویراتماجا پوجا' گفت: اگر نتایج آزمایش مثبت بوده و اطمینان حاصل شود، پرتامینا به واردات بعدی نفت خام از ایران ادامه خواهد داد.
'دانیل پوربا' از مقامات شرکت نفت پرتامینا نیز اعلام کرد که آزمایش نفت خام وارداتی از ایران ماه مارس آینده انجام می شود.

منبع خبر: ایرنا
  ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۲:۵۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد