بازار طلا آرام است

بازار طلا آرام است
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با فرا رسیدن آخرین ماه سال شاهد افزایش قیمت ناشی از رشد تقاضای برخی مسکوکات سبک طلا هستیم، اما هنوز این افزایش قیمت به سکه تمام نرسیده است.

محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار طلا در اولین روز هفته جاری گفت: امروز در برخی خبرها آمده است که طلا افزایش قیمت را تجربه می کند، که این موضوع ناشی از تحلیل بازارها از هفته گذشته است.

وی افزود: با بررسی بازار در اولین روز هفته ملاحظه می کنیم در بازار اتفاق خاصی نیفتاده است که منجر به افزایش قیمت طلا شود. تنها عاملی که به افزایش قیمت طلا منجر شده افزایش قیمت دلار در طی هفته گذشته است. در هفته گذشته قیمت جهانی طلا به طور متوسط 3 دلار افزایش یافت.

رییس اتحادیه طلابا اشاره به اینکه در بازار داخلی قیمت دلار در مسیر کاهشی بوده است، تاثیر این موضوع را بر بازار طلا این چنین توضیح داد: با کاهش قیمت دلار در بازار تمایل به کاهش قیمت طلا شروع شده است اما در خصوص سکه وضعیت بازار متفاوت است.

وی ادامه داد: قیمت سکه های طلای سبک مانند نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی امروز در مقایسه با تمام سکه روند افزایشی داشته است، به طوری که قیمت 2 نیم سکه از قیمت تمام سکه بیشتر شده است. این موضوع به دلیل افزایش تقاضای خریداران برای عید تلقی می شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه افزایش قیمت مسکوکات سبک طلا را نمی توان حبابی دانست، تاکید کرد: قیمت در این بازار به دلیل افزایش تقاضا رشد یافته است و به همین دلیل نمی توان این افزایش قیمت را کاذب دانست. پیش بینی می شود اگر افزایش تقاضا در این بازار برای تمام سکه هم شکل گیرد قیمت در این مسکوکات هم افزایش یابد.

کشتی آرای قیمت برخی محصولات طلا را به این شرح اعلام کرد:

تمام سکه طرح قدیم: 1.172.000 تومان

تمام سکه طرح جدید: 1.192.000 تومان

نیم سکه : 640.000 تومان

ربع سکه: 342.000 تومان

سکه یک گرمی 215.000 تومان

هر گرم طلای 18 عیار: 115.000

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
  ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۳:۳۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد