عوامل موثر بر قیمت طلا در آینده

عوامل موثر بر قیمت طلا در آینده
تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا همچنان تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا قرار دارد و انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو در هفته آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز،سرمایه گذاران و تحلیلگران منتظر نوسانات شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا و مسیر ارزش دلار خواهند بود. این در حالی است که تحولات سیاسی در آمریکا و اروپا نیز می تواند تاثیر زیادی براونس طلا داشته باشد.
قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 0.3 درصدی روبرو شده است. بازارهای آمریکا روز دوشنبه تعطیل خواهد بود. روز چهارشنبه دو اتفاق مهم در پیش خواهد بود، انتشار آمارهای فروش مسکن در آمریکا و انتشار متن مذاکرات نشست اخیر کمیته بازار آزاد فدرال رزرو.
بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری تی دی اس در این باره تاکید کرد: ما قطعا متن مذاکرات نشست فدرال رزرو را زیر نظر خواهیم داشت. بازارهای بین المللی منتظر هستند تا ببینند آیا فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده کاملا مصمم است؟ هر گونه تردید در لحن مقام های فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره می تواند به نفع قیمت جهانی طلا باشد.
البته اگر انتظارات و گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بیشتر شود این مساله می تواند به ضرر قیمت طلا باشد. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده نیز عامل مهم و موثری برای اونس طلا خواهد بود.
افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه مالی ام کی اس سوییس در این باره گفت: سرمایه گذاران منتظر اوضاع بازار سهام و ارزش دلار آمریکا هستند. هر گونه کاهش ارزش سهام و دلار می تواند به نفع قیمت طلا باشد.
جورج گرو از تحلیلگران ارشد اقتصادی نیز معتقد است که تحولات سیاسی اروپا تاثیر زیادی بر روند نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا خواهد داشت.
افشین نبوی بر این باور است که شکسته شدن سطح مقاومتی 1250 دلاری سرآغازی برای دستیابی قیمت طلا به 1300 دلار در هر اونس خواهد بود.
در پیش بودن مذاکرات برگزیت و انتخابات هلند آلمان و فرانسه تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰:۴۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد