پیش بینی قیمت طلا افزایشی است

پیش بینی قیمت طلا افزایشی است
تازه ترین تحلیل اقتصادی مارکت اوراکل نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی تحت تاثیر افزایش نرخ تورم در اقتصاد جهانی به خصوص اقتصاد آمریکا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت اوراکل، تحلیلگران اقتصادی معتقدند که تورم در راه است. نرخ تورم آمریکا در ماه ژانویه به بالاترین سطح در 4 سال اخیر رسیده است. شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در ژانویه با رشد 0.6 درصدی نسبت به د سامبر روبرو شده است.
بر اساس این گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در این مدت با بیشترین رشد از فوریه 2013 میلادی روبرو شده است. این مساله را آمارهای وزارت کار آمریکا نشان داده است.
نرخ تورم آمریکا در ژانویه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 2.5 درصد رشد داشته است. افزایش قیمت بنزین بیشترین نقش را در رشد فزاینده نرخ تورم داشته است. قیمت انرژی در آمریکا در ژانویه نسبت به دسامبر 4 درصد رشد داشته و این در حالی است کهقیمت بنزین با رشد 7.8 درصدی روبرو شده است.
این در حالی است که انتشار و چاپ پول، سیاست های محرک مالی و بسته های نجات بانکی و سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو در سال های اخیر نتوانسته است نرخ تورم آمریکا را به طور هشداردهنده ای افزایش دهد.
البته قیمت گوشت و مواد غذایی دریایی در ده سال گذشته 50 درصد رشد داشته است. قیمت برنج و نان نیز در این مدت 40 درصد افزایش یافته است. هزینه ثبت نام کالج نیز با رشد 150 درصدی از سال 2000 روبرو شده و قیمت دارو نیز در ده سال اخیر 44 درصد افزایش یافته است.
قیمت مسکن و اجاره بها نیز در شش سال اخیر  با رشد روبرو شده است. فدرال رزرو آمریکا در سال های اخیر میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده است تا وضعیت اقتصادی را به حالت قبل از بحران مالی 2008 بازگرداند.
به نظر می رسد اظهارات جنجالی ترامپ و مشاورانش علیه چین و اروپا و متهم کردن آنها به دستکاری نرخ ارز ، می تواند احتمال جنگ ارزی بزرگی را به شدت افزایش دهد.
به نوشته سایت طلا،ترامپ بارها از سیاست دلار قوی انتقاد کرده است. به نظر می رسد سیاست های وی برای کاهش مالیات و هزینه کردن میلیاردها دلار در پروژه های زیرساختی موجب افزایش کسری بودجه و بدهی خواهد شد و این مساله در نهایت کاهش ارزش دلار و افزایش نرخ تورم را به همراه خواهد داشت.
علی رغم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر، قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 8 درصد افزایش داشته است. به نظر می رسد افزایش تورم می تواند کاتالیزور مهمی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا باشد.

منبع خبر: 
  ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸:۳۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد