ثبات بازار نفت و طلا

ثبات بازار نفت و طلا
افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا و تلاش اوپک برای پایبندی به توافق کاهش سطح تولید، باعث ثبات بهای نفت شد.

به نقل از رویترز، همچنانکه سرمایه گذاران حوزه نفت به این مسأله رسیدگی می کنند که آیا افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان را برای کاهش سطح تولید بی اثر می کند یا خیر، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با ثبات همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 5 سنت کاهش به 55 دلار و 75 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز بدون تغییر باقی ماند و 53 دلار و 40 سنت در هر بشکه معامله شد.

شرکت نفت و گاز آمریکایی "بیکر هیوز" روز جمعه اعلام کرد شرکت های انرژی آمریکا برای پنجمین هفته متوالی به تعداد سکوهای نفتی خود افزودند.

اوپک و دیگر تولیدکنندگان حوزه نفت از جمله روسیه سال گذشته میلادی توافق کردند در نیمه نخست سال 2017 روزانه 1.8 میلیون بشکه از سطح تولید خود بکاهند. تخمین ها نشان می دهد اوپک تاکنون 90 درصد به توافق خود برای کاهش سطح تولید پایبند بوده است.

قیمت طلا نیز اوایل روز دوشنبه بخاطر کاهش ارزش دلار آمریکا و تعطیلی روز رئیس جمهور در این کشور با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلای آمریکا با کاهش اندک 0.2 درصدی به 1236.5 دلار در هر اونس رسید.

بازارهای آمریکا روز دوشنبه بخاطر روز رئیس جمهور تعطیل است.

منبع خبر: باشگاه خبر نگاران جوان
  ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۱:۵۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد