شاخص بورس بعد از چند رکوردشکنی منفی شد

شاخص بورس بعد از چند رکوردشکنی منفی شد
در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص بورس بعد از افزایش 2123 واحدی در 4 روز کاری و ثبت رکوردهای جدید و فتح قله های 28 و 29 هزار واحدی منفی شد تا وارد مرحله استراحت شود اما حجم معاملات نشان دهنده روند دیگری است.
شاخص بورس طی روزهای چهارشنبه پیش تا دیروز با رکورد های جدیدی به ثبت رسیده و ضمن پرش تاریخی 692 واحدی در روز شنبه، دو کانال 28 و 29 هزار تایی را هم فتح کرد تا بازار سهام 46 ساله کشور دوره نوینی را شروع کند.
در این مدت 4 روز کاری هر چند شاخص بورس بالغ بر 2123 واحد افزایش یافته و قیمت سهام اکثر شرکت ها هم رشد کرده اما این اتفاق بعد از طی روزهای طولانی منفی و عدم کسب بازدهی و عقب ماندن بورس از سایر بازارها رخ داده به طوریکه در برابر بازدهی حدود 100 درصدی قیمت دلار و سکه در سال جاری، میانگین بازدهی بازار سهام در سال جاری به حداکثر 13 درصد رسیده و هنوز بسیاری از سهامداران نتوانسته اند زیان های دو سال اخیر را جبران کنند.
به هر حال در شرایطی نوسان ذات همیشگی بازارهای سهام بشمار می رود و بعد از هر خیزی ، افتی و بعد از هر کاهشی ، رشدی در پی است، امروز روند صعودی و صف های خرید روزهای گذشته سهام اکثر شرکت های بزرگ قطع شد تا شاخص بورس در همان نیم ساعت اول منفی شود.
این متغیر مهم ابتدا به مدد رشد قیمت سهام بانک های پارسیان و سینا، پتروشیمی خارک و سیمان فارس و خوزستان با 25 واحد رشد شروع بکار کرد اما کاهش قیمت سهام شرکت هایی چون نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه، ملی مس، پالایشگاه بندرعباس، سرمایه گذاری غدیر ،گل گهر و سایپا (که تا دیروز با صف خرید و رشد 2 تا 4 درصدی قیمت سهام مواجه بودند ) و اثر منفی 35 تا 8 واحدی آنها موجب شد تا شاخص بورس در یک ساعت اول معاملات با 132 واحد افت در عدد 27 هزار و 71 واحدی بایستد.
این در حالی است که با در نظر گرفتن تشکیل صف فروش سهام برخی شرکت و تشدید عرضه ها ، ممکن است شاخص بورس در دو ساعت باقی مانده به کانال 28 هزار واحدی عقب نشینی کند.
اما حجم معاملات 51 میلیارد تومانی یک ساعت اول معاملات (که آمار قابل قبولی است ) نشان می دهد گروهی از سرمایه گذاران این شرایط را فرصتی بری خرید تلقی کرده اند. چون معتقدند روند نزولی امروز شاخص امری طبیعی بوده و به این کاهش نیاز داشت تا متعادل شود اما از فردا یا روزهای آینده بار دیگر رشد قیمت سهام شرکت های ارزنده و شاخص بورس باز هم تکرار خواهد شد.
گزارش تکمیلی معاملات امروز بازار سهام متعاقبا" منتشر می شود.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۹:۹:۲۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد