گام سایپا برای تولید خودروی برقی

گام سایپا برای تولید خودروی برقی
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از آغاز مطالعه برای تولید خودروی برقی در این خودروسازی خبر داد.

مهدی جمالی در حاشیه دومین جشنواره تقدیر از برترین های زیست محیطی سایپا افزود: در گروه خودروسازی سایپا مطالعه برای تولید خودروهای برقی را به عنوان راهبرد جدید در اولویت قرار دادیم و در این باره همکاری مطالعاتی با شرکت های بین المللی را آغاز کردیم .

وی گفت : همه محصولاتی که در این گروه تولید می شود استاندارد یورو 4 را داراست . این در حالیست که برخی محصولات ما استاندارد یورو 5 را دارند .

جمالی با بیان اینکه آمادگی داریم استاندارد یورو5 را در سال های آینده برای محصولات خود اعمال کنیم افزود: راهبرد ارتقای استاندارد های سازگار با محیط زیست در سایپا تدوین و عملیاتی شده است .

وی اضافه کرد : ماه گذشته در همکاری با سازمان حمل و نقل جاده ای قراردادی امضا کردیم که بر اساس آن خودروهای فرسوده تجاری که 65 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش ، مصرف سوخت دارند با خودروهایی که مصرف سوخت کمتر از 32 لیتر دارند جایگزین شوند ضمن اینکه امیدواریم برای ناوگان حمل و نقل مسافری نیز این اقدام صورت گیرد .

وی با بیان اینکه هر سال یک محصول جدید با استاندارد یورو 5 به بازار عرضه خواهیم کرد گفت : این محصول سال آینده بر روی پلتفرم x100 برای اولین بار در بازار عرضه خواهد شد ضمن اینکه محصولات قبلی هم ارتقای استاندارد خواهند داشت .

جمالی گفت : تلاش خواهیم کرد تا قبل از سال 1398 که سال اجرای استاندارد یورو 5 است همه محصولات سایپا بتوانند این استاندارد را بگذرانند .

وی افزود : نحوه مصرف و استفاده از خودروها در عمر مفید خودرو موثر است .

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۷:۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد