افزایش تولید خودرو در سایپا

افزایش تولید خودرو در سایپا
مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا گفت : تولیدات این شرکت از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با سال گذشته 57 درصد افزایش داشته است.

مهدی جمالی عصر چهارشنبه پس ازبازدید از چند شرکت قطعات خودرو وابسته به مجموعهسایپادرشهرک صنعتی گلپایگان در جمع خبرنگاران افزود:درسال گذشته تولید مجموعه سایپا حدود 370 هزاردستگاه خودرو بود که پیش بینی می شود تا پایان امسال این رقم به 600 هزاردستگاه رسد.
وی به بیان اینکه گام بعدی ارائه محصولات جدید بر اساس دو مگا پلتفرم اصلی طراحی شده در این مجموعه و ارائه سالانه یک خودرو جدید به بازار است،افزود: با این هدف محصول پلتفرم ایکس 200 این شرکت بر اساس مدل 212 اواخر سال جاری و حد اکثر اوایل سال آینده وارد بازار می ‌شود.
جمالی با اشاره سیاست گذاری خوب دولت تدبیر و امید برای توسعه اقتصادی در کشور و رونق تولید خودرو گفت: سیاست گذاری وزارت صنعت، معدن وتجارت و حمایت وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان بورس و مجموعه های دیگر سبب رشد تولید در گروه خودرو سازی سایپا در سال 95 شده است.
مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا همچنین گفت: سیاست گذاری بسیار خوبی نیز در مشارکت خارجی توسط وزارت صنعت معدن و تجارت در دولت تدبیر و امید انجام شده است که نمونه آن را در سایپا کاشان طراحی کردیم و برای اولین بار در تاریخ کشور یک شرکت خارجی 50 درصد یک شرکت داخلی را خریداری می کند و متعهد می شود 30 درصد محصولات تولیدی را به خارج صادر کند و این تدبیر می تواند آینده خوبی را برای صنعت خودرو سازی کشور رقم بزند.
وی با اشاره به رعایت کامل 52 استاندارد ملی در گروه سایپا برای کیفی سازی محصولات این شرکت تاکید کرد: گروه خودرو سازی سایپا متعهد شده استاندارد های 83 گانه طراحی شده برای سال 97 را نیز در محصولات جدید پاس کند.
مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا با قدردانی از تلاش مسئولان، مدیران و صنعتگران شرکت های قطعه ساز خودرو وابسته به مجموعه سایپا در گلپایگان گفت: در این شرکت ها نیروهای تحصیل کرده، مستعد و توانمندی اشتغال دارند و امسال شاهد افزایش بیش از 60 درصدی تولید محصولات در بر خی از این شرکت ها نسبت به سال گذشته هستیم که این امر آینده خوبی را برای سرمایه گذاری بیشتر، اشتغال و رونق اقتصاد در این شهرستان رقم می زند.
در شهرستان گلپایگان حدود چهار هزار و 500 نفر در 130 واحد تولیدی و صنعتی فعال در سه شهرک صنعتی و خارج از آن اشتغال دارند که از این تعداد 17 شرکت در مجموعه قطعه سازی گروه صنعتی زیر مجموعه سایپا با اشتغال حدود 2 هزار نفر در شهرک صنعتی سایپا این شهرستان مستقر است.
شهرستان گلپایگان در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.

منبع خبر: ایرنا
  ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۸:۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد