واگذاری55درصد مسکن مهر در دولت یازدهم

واگذاری55درصد مسکن مهر در دولت یازدهم
دفتر مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی از واگذاری 55 درصد واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم خبر داده است.

به نقل از پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی طرحمسکن مهراز سال 1386 به موجب بند د تبصره 6 قانون بودجه سال 1386 شروع و در چارچوب قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ادامه یافت ، در اجرای این طرح در مجموع برای 2 میلیون و 203 هزار واحد با بانک های عامل ، قرارداد منعقد شده است.
 
تاکنون از کل واحدهای مذکور، کار ساخت یک میلیون و 928 هزار واحد به اتمام رسیده ( و بقیه واحدها به صورت نیمه تمام در مراحل مختلف ساخت قرار دارند) که از این تعداد تاکنون تعداد یک میلیون و 810 هزار واحد افتتاح شده است.
 
عملکرد دولت یازدهم از واحد های افتتاح شده طی سه سال اخیر 800 هزار واحد بوده و قرار است با افتتاحاتی که دز آینده انجام می شود، شمار افتتاح در این دولت از مرز 844 هزار واحد بگذرد.
 
اساسی ترین مشکل این طرح برای اسکان مردم، عدم تامین به موقع خدمات زیربنایی ( آب ،برق ، گاز و فاضلاب) و کمبود خدمات روبنایی ( مدرسه ، مسجد ، کلانتری ، درمانگاه و ...) بوده و در حال حاضر برغم اتمام حدود 200 هزار واحد از نظر ساخت به دلیل تکمیل نشدن خدمات زیربنایی ، تحویل آن ها به متقاضیان میسر نشده است.
 
امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز و با تلاش مضاعف دستگاه های ذیربط ، نسبت به ارایه خدمات اعلام شده اقدام تا امکان اسکان متقاضیان تا پایان سال جاری فرام شود.
 
همچنین قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ، در طرح مسکن مهر چندی پیش عملکرد وزارت راه و شهرسازی دولت فعلی در تحویل واحدها به متقاضیان نسبت به دو دولت پیشین را 55 درصد اعلام کرده و گفته بود: 55 درصد از کل واحدهای واگذار شده در دولت تدبیر و امید به متقاضیان تحویل داده شده است که بدون شک نسبت به دوره قبلی رقم بسیار چشمگیری را نشان می دهد.
 
به گفته وی 162 شهر درکشور دارای سایت مسکن مهر هستند که تاکنون پروژه های مسکن مهر در 802 شهر از نظر ساخت و در 488 شهر از تمامی جهات به پایان رسیده است.
 
البته کیفیت واگذاری ها نیز در دولت یازدهم بهتر بوده چون همراه با امکانات روبنایی و زیربنایی همواره مد نظر بوده است.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۴:۲۵ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد