روسیه ذخایر طلای خود را افزایش داد

روسیه ذخایر طلای خود را افزایش داد
تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که روسیه طی ماه ژانویه بار دیگر ذخایر طلای خود را افزایش داده و بیش از یک میلیون اونس ذخایر طلای جدید از بازارهای بین المللی خریداری کرده است.

روسیه طی ماه ژانویه بیش از 37 تنطلامعادل یک میلیون اونس خریداری کرده است.
بر اساس این گزارش میزان ذخایر خارجی روسیه در ماه گذشته نیز 4 درصد افزایش داشته و تا ده فوریه به بیش از 393 میلیارد دلار رسیده است.
روسیه در حالی طی ماه ژانویه بار دیگر نسبت به خرید طلا اقدام کرده است که در ماه دسامبر خرید طلا را متوقف کرده بود. روسیه تا قبل از دسامبر به طور متوالی ذخایر طلای خود را افزایش داده و در ماه نوامبر 31 تن طلا خریداری کرده بود. در اکتبر نیز میزان ذخایر طلای روسیه 48 تن افزایش یافته بود که این بیشترین میزان خرید طلای روسیه از سال 1998 میلادی بوده است.
آمارهای رسمی نشان می دهد که روسیه در سال 2016 میلادی به طور کلی 6.4 میلیون تن طلا خریداری کرده است که این رقم معادل 200 تن بوده است. روسیه در سال 2015 میلادی نیز بیش از 206 تن طلا خریداری کرده بود.
معاون بانک مرکزی روسیه در سپتامبر 2016 تاکید کرده بود که طلا 16 درصد ذخایر ارزی این کشور را تشکیل می دهد. روسیه از نظر تولید طلا در جایگاه سوم جهان قرار گرفته است.
بانکهای مرکزی سایر کشورهای جهان نیز طی سال های اخیر اقدام به خرید ذخایر طلا کرده اند. نگرانی ها نسبت به ریسک های سیاسی و اقتصادی تاثیر زیادی بر افزایش خرید طلا از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان داشته است.
احتمال وقوع جنگ ارزی و کاهش ارزش دلار نیز از مهمترین عوامل موثر بر خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان بوده است.
بانک های مرکزی جهان از سال 2008 میلادی خریدار خالص طلا شده اند و بیش از 2800 تن به ذخایر طلای خود افزوده اند که این رقم معادل 9.4 درصد کل ذخایر آنهاست.
پس از بازه زمانی 1950 تا 1965 میلادی که بانک های مرکزی جهان پس از رونق اقتصادی حاصل بعد از جنگ جهانی دوم اقدام به خرید بیش از 7 هزار تن طلا کردند، این 8 سال گذشته پررونق ترین دوره برای خرید طلا از سوی بانک های مرکزی به شمار می رود.

منبع خبر: 
  ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۲:۱ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد