عواملی که قیمت طلا را گران می کند

عواملی که قیمت طلا را گران می کند
تحلیلگران ساکسو بانک بر این باورند که قیمت جهانی طلا تحت تاثیر نگرانی های مربوط به سیاست های دولت ترامپ و رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری با افزایش چشمگیری روبرو شده و این روند احتمالا افزایش خواهد یافت.

به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک دانمارک در سخنانی تاکید کرد: نگرانی های بین المللی نسبت به سیاست های اقتصادی و مالیترامپ تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و کاهش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا داشته است.
بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا با شکستن سطح مقاومتی 1250 دلاری به بالاترین سطح خود در 3 ماه اخیر رسیده است. اظهارات اخیر استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه داشته است.
در حالی که ترامپ بارها به شهروندان آمریکایی قول داده است تا اصلاحات مالیاتی و قانونی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد ولی منوچین در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرده است که سیاست های دولت ترامپ تا پایان امسال تاثیر محدودی بر اوضاع اقتصادی خواهد داشت.
واقعا هنوز جزییات مربوط به سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ مشخص نیست و منوچین تنها بر همکاری کاخ سفید با سنا و کنگره برای دستیابی به یک طرح مشترک تاکید کرده است.
اظهارات منوچین موجب شده تا سرمایه گذاران بین المللی به این باور برسند که توانایی های دولت ترامپ برای اجرای سیاست های مالی در شرایط کنونی کاملا محدود است. این مساله افزایش قیمت جهانی طلا را به خوبی توجیه می کند.
به اعتقاد برخی تحلیلگران بازارهای بین المللی، افزایش محبوبیت نامزدهای افراطی در انتخابات اروپا تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا داشته است. نظرسنجی ها نشانگر افزایش چشمگیر محبوبیت مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.
در پیش بودن مذاکرات برگزیت و انتخابات سرنوشت ساز آلمان و هلند نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد. بریتانیا قول داده است تا پایان مارس روند خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند. این مساله تبعات زیادی برای اقتصادی اروپا و بریتانیا در پی خواهد داشت.
وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز عامل مهمی برای نوسانات قیمت جهانی طلاخواهد بود.

منبع خبر: 
  ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۶:۳۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد