اونس طلا به ۱۲۵۶ دلار رسید

اونس طلا به ۱۲۵۶ دلار رسید
قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه همچنان نزدیک به بالاترین سطح در ۳ ماه و نیم اخیر تثبیت شده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز،بازارهای بین المللی منتظر اعلام جزییات بیشتری درباره سیاست های اقتصادی دولت جدید آمریکا است.ترامپ قرار است سه شنبه در کنگره آمریکا سخنرانی کند.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی بدون تغییر نسبت به روز جمعه به بیش از 1256 دلار رسیده که این بالاترین رقم از 11 نوامبر به شمار می رود.
جیانگ شو تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه شاندونگ گلد در این باره گفت: بزرگترین عامل موثر بر نوسانات قیمت طلا در شرایط کنونی، تغییرات ارزش دلار است. سرمایه گذاران تصور می کنند که ترامپ خواستار دلار قوی نیست و گمانه زنی ها نشان می دهد که فدرال رزرو نیز در شش ماه نخست امسال نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.
سخنرانی ترامپ در نشست کنگره آمریکا می تواند تا حد زیادی ابهامات درباره سیاست های اقتصادی و مالی دولت جدید واشنگتن را برطرف کند. ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش دهد و میلیاردها دلار در زیرساخت های اقتصادی سرمایه گذاری کند.
تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون با روندی صعودی روبرو بوده و این مساله تاثیر زیادی بر تمایل بیشتر سرمایه گذاران برای ورود به بازار طلا خواهد بود.
میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز طی ماه جاری بیش از 5 درصد رشد داشته است. وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازارهای بین المللی نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا احتمالا تا سطح 1278 دلاری افزایش خواهد یافت.
طی هفته جاری قرار است مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا سخنرانی های مهمی داشته باشند. برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که اگر طلا بتواند سطح حمایتی 1245 دلاری را حفظ کند، خواهد توانست به روند صعودی خود ادامه دهد.
قیمت هر اونس نقرهنیز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 18.38 دلار رسیده است.به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲:۲۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد