قیمت طلا به ۱۲۵۳ دلار رسید

قیمت طلا به ۱۲۵۳ دلار رسید
در حالی که سرمایه گذاران منتظر سخنرانی اواخر امروز ترامپ هستند تا سرنخ های بیشتری در مورد سیاست اقتصادی دولت وی به دست آورند، قیمت طلا پس از فاصله گرفتن از بالاترین رقم ۳ ماه و نیم گذشته در جلسه قبل، امروز اندکی رشد داشت.

به نقل از رویترز،قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به رقم 1253 دلار و 93 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز به رقم 1254 دلار و 50 سنت رسید که بالاترین رقم از 11 نوامبر تاکنون بود.
سرمایه گذاران توجه خود را معطوف سخنرانی سیاستگذاری دونالد ترامپ در جلسه مشترک کنگره در روز سه شنبه کرده اند که انتظار می رود در آن سرنخ هایی از برنامه های خود در مورد کاهش مالیات ها به دست دهد.
سم لافلین، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «هرچند انتظار می رود که ترامپ سیاست هایی در حمایت از رشد اقتصدی اعلام کند اما همچنان بازار طلا از حمایت بالایی برخوردار است و تا زمانی که این وعده ها به عمل تبدیل نشود، تقویت بازار طلا ادامه خواهد داشت.»
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت، وی بودجه ای پیشنهاد خواهد کرد که موجب افزایش هزینه های دفاعی دولت شود و در عین حال موجب صرفه جویی در سایر بخش ها برای تامین افزایش هزینه های دفاعی گردد.
تاخیر در افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا برای قیمت طلا مثبت بوده در حالی که ارزش دلار را نیز پایین نگه داشته است.
اما هنوز برخی از مقامات فدرال رزرو خواهان افزایش نرخ بهره در زودترین زمان ممکن یعنی ماه آینده میلادی هستند.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۱:۳۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد