قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۵۶ دلار و ۳ سنت رسید.

به نقل از رویترز، تبعیت بالایاوپک از توافق کاهش تولید با وجود افزایش تولید نفت آمریکا، موجب شد که قیمت نفت امروز افزایش پیدا کند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) تاکنون با نشان دادن میزان تبعیت بی سابقه از توافق کاهش تولید بازار را غافلگیر کرده و ممکن است در ماه های آینده با کاهش تولید امارات و عراق، میزان تبعیت این سازمان از توافق ماه اکتبر افزایش یابد.

موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشت: «با توجه به احتمالا تمدید بیشتر توافق کاهش تولید اوپک ما انتظار داریم که شاهد افزایش بیشتر قیمت نفت باشیم.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنتامروز با 0.2 درصد افزایش به 56 دلار و 3 سنت رسید، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا با اندکی تغییر به رقم 54 دلار و 6 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا پس از کاهش در ماه ژانویه، در ماه جاری میلادی رشدی 2.4 درصدی را تجربه کرده، در حالی که نفت برنت نیز رشدی محدود را شاهد بوده است.

بر اساس توافق کاهش تولید، اوپک متعهد شده که تولید روزانه نفت خود را در نیمه نخست امسال حدود 1.2 میلیون بشکه کاهش دهد و روسیه و 10 تولید کننده دیگر نیز گفته اند که تولید خود را حدود 600 هزار بلشکه پایین بیاورند.

نتایج یک تحقیق رویترز در اواخر این هفته، میزان تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید در ماه دوم اجرای توافق را نشان خواهد داد.

این در حالی است که افزایش تولید نفت آمریکا همچنان مانع از رشد قابل توجه قیمت ها می شود.

جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «کاهش تولید بیشتر اوپک نمی تواند خیلی موجب بالاتر رفتن قیمت ها شود، زیرا چنین اقدامی موجب ورود بیشتر نفت شیل آمریکا به بازار خواهد شد.»

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۱:۳۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد