شاخص بورس 3.6 واحد منفی شد

شاخص بورس 3.6 واحد منفی شد
هر چند رشد 65 واحدی شاخص بورس به منفی 3.6 واحد تبدیل شد اما از سردرگمی دیروز بازار سهام کاسته شد تا شرایط امروز بهتر از دیروز باشد.
بازار سهام درحالی صد و سی و یکمین روز کاری خود در سال جاری را پشت سرگذاشت که همه حواس و نگاه فعالان و بورس بازان همچنان معطوف به قیمت ارز و برنامه های مدنظر دولت و مجلس برای مهار آن و البته پیگیری برخی شایعات بود اما در مجموع از سردرگمی دیروز سرمایه گذاران مقداری کاسته شد.
براساس این گزارش، قبل از شروع معاملات امروز، بروز اشتباهی در تنظیم نرم افزار و محاسبه شاخص کل بورس موجب شد این متغیر 0.61 واحد افزایش را آن هم بدون انجام هیچ داد و ستدی در سایت tsetmc به نمایش بگذارد. این رویداد بی سابقه که مورد تعجب و حرف و حدیث هایی در بازار سهام شده بود با توضیحات مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران به فارس روشن و طی آن اعلام شد این اشتباه در جریان تنظیم نرم افزار مربوطه رخ داده و ارقام دو روز اخیر شاخص کاملا" درست است.
اما قبل از شروع معاملات برخی شایعات از بازداشت مدیرعامل یکی از بانک های خصوصی حاضر در بورس حکایت داشتند که در جریان پیگیری های این خبرگزاری ، این شایعه تکذیب شد ولی آثار روانی بر روی سهام این بانک و برخی شرکت ها، با صف فروش کاهش بهای هرسهم همراه بود.
به هر حال در شرایطی همچنان سایه ارز بر آسمان بورس مشاهده می شود که بعد از رشد قیمت سهام برخی شرکت، شاخص بورس تا ساعت 9 و 40 دقیقه با رشد 65 و 61 واحدی حرکت می کرد اما وجود ابهامات مربوط به آینده ارز و منتفی شدن افزایش قیمت سیمان و خودرو و برخی عوامل دیگر زمینه ساز سیر نزولی بهای سهام شرکت های موثر و بزرگ و سپس شاخص شد.
به همین علت دماسنج بازار سهام در ادامه معاملات باکاهش ارقام به ثبت رسید و در نتیجه اثر منفی 24 تا 10 واحدی شرکت های مخابرات،بانک پارسیان، ایران خودرو ،پتروشیمی و سایپا با 3.6 واحد کاهش برای شصت و هشتمین روز منفی شد و در رقم 28 هزار و 858 واحد جا خوش کرد.
این درحالی است که افزایش قیمت محصولات فولاد و مس در بورس کالا موجب رشد بهای سهام دو شرکت فولادمبارکه و ملی مس و اثر مثبت 41 و 37 این دو بر روند شاخص شد اما این دو شرکت در کنار پالایشگاه بندرعباس،سرمایه گذاری غدیر و فولاد خراسان نتوانستند مانع از افت شاخص شوند.
با این همه وضعیت عمومی بازار سهام و معامله 79.2 میلیارد تومانی بیش از 250 میلیون سهم نشان از بهبود اوضاع بورس نسبت به دیروز و احتمال برگشت جهت قیمت ها و شاخص درروزهای آینده دارد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱:۴۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد