عوامل افزایش دهنده قیمت طلا

عوامل افزایش دهنده قیمت طلا
در حالی که بازارهای بین المللی انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را امسال ۳ بار دیگر افزایش دهد و این روند از مارس آغاز خواهد شد، یک شرکت تحقیقاتی پیش بینی کرده است که ۳ عامل مهم می تواند قیمت طلا را طی ماه های آینده افزایش دهد.

گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست مارس به شدت افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش مایکل هاول مدیر موسسه سرمایه گذاری "کراس بوردر کاپیتال" در مصاحبه ای تاکید کرد: حتی با وجود عملکرد مثبت و قوی قیمت طلا در اوایل سال 2017 میلادی هنوز این احتمال وجود دارد که اونس طلا با افزایش بیشتری روبرو شود چرا که نرخ بهره فدرال رزرو هنوز معادل و هماهنگ با نرخ تورم افزایش پیدا نکرده است.
کاهش ارزش دلار آمریکا و ادامه تزریق نقدینگی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص بانک مرکزی چین عوامل مهمی هستند که می تواند موجب افزایش قیمت طلا در ماه های آینده شود.
گرچه هاول به قیمت خاصی برای طلا اشاره نکرده ولی پیش بینی نموده است که قیمت این فلز زرد امسال با افزایش 10 تا 15 درصدی روبرو خواهد شد.
نشست آتی فدرال رزرو قرار است 14 و 15 مارس برگزار شود. طی روزهای اخیر گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره در نشست مارس بیشتر شده است. هاول افزود: من فکر نمی کنم رشد اقتصادی آمریکا امسال با افزایش چشمگیری روبرو شود و این مساله بانک های مرکزی جهان را مجبور خواهد کرد تا سیاست های انبساطی پولی را ادامه دهند.
وی تاکید کرد: حتی اگر فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد، احتمال ادامه روند صعودی قیمت طلا وجود دارد چرا که افزایش نرخ تورم موجب کاهش نرخ بهره واقعی خواهد شد و این به نفع قیمت طلا خواهد بود.
گرچه قیمت جهانی طلا با افت نسبی در روزهای اخیر روبرو شده ولی از ابتدای امسال تاکنون همچنان روندی صعودی داشته است. تحلیلگران این موسسه تحقیقاتی بر این باورند که کاهش ارزش دلار و افزایش نرخ تورم در آمریکا می تواند قیمت جهانی طلا را طی ماه های آینده افزایش دهد.
نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی و اقتصادی منطقه یورو نیز می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری برای افزایش قیمت طلا باشد. هیچ تضمینی وجود ندارد که ارزش دلار طی ماه های آینده افزایش یابد و این مساله می تواند به نفع قیمت طلا باشد.
نگرانی ها نسبت به بحران بدهی یونان و انتخابات سرتوشت ساز آلمان فرانسه و هلند نیز تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۳:۵۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد