قیمت ربع سکه در بازار گران تر است

قیمت ربع سکه در بازار گران تر است
قیمت ربع سکه در بازار نسبت به قیمت واقعی آن که با توجه به نرخ سکه تمام تعیین می‌شود حدود ۹۰ هزار تومان گران تر است که برخلاف بانک مرکزی برخی از کارشناسان بر این باورند که حباب قیمتی برای ربع سکه ایجاد شده است.

ارزشربع سکه در چند وقت اخیر روند صعودی به خود گرفته و برخی افراد این افزایش قیمت را به حباب قیمتی تعبیر کرده اند و کار به جایی رسید که بحث عرضه ربع سکه از سوی بانک مرکزی به نشست خبری مسعود رحیمی سرپرست اداره‌کل نشر ریالی بانک مرکزی باز شد و بیان کرد که بانک مرکزی بازار را رصد می کند و هر زمان که احساس کند حباب در هر کدام از انواع سکه رخ داده، به توزیع آن می‌پردازد.
در حال حاضر قیمت ربع سکه  380 هزار تومان است که با توجه به ارزش 1 میلیون و 180 هزار تومانی سکه تمام هر قطعه ربع سکه باید به ارزش حدود 290 هزار تومان به فروش برسد که در این بین حدود 90 هزار تومان اختلاف قیمت در هر قطعه ربع سکه وجود دارد.
در این رابطه محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به خبرنگار میزان، گفت: هر زمانی که تعادل عرضه و تقاضا دستخوش تغییر شود، قیمت انواع سکه دچار نوسان خواهد شد.
وی افزود: با توجه به قیمت فعلی ربع سکه و قیمت منطقی آن، حدود 90 هزار تومان اختلاف قیمت محاسبه می شود.
کشتی آرای با بیان اینکه تقاضا برای سکه های کوچک در بازار بیش از عرضه است، گفت: تقاضای ایجاد شده به واسطه دلال بازی نیست و تقاضای واقعی در بازار وجود دارد که این تقاضا از سوی شرکت ها و افراد برای رفع نیاز ایجاد شده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر نیاز به عرضه سکه از سوی بانک مرکزی احساس می شود، گفت: بانک مرکزی مسئول مدیریت بازار ارز و سکه است و هر زمانی که با توجه به سیاست های خود احساس بر عرضه سکه و ارز کند، می تواند به بازار ورود کند و نمی توان برای این نهاد خط مشی تعریف کرد.

منبع خبر: 
  ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۹:۱۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد