ادامه روند نزولی قیمت طلا

ادامه روند نزولی قیمت طلا
قیمت جهانی طلا در هفته گذشته نه تنها با کاهش نسبی روبرو شد بلکه بدترین عملکرد خود را در ۴ ماه اخیر ثبت کرده و تحلیلگران هشدار می دهند که انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو موجب ادامه روند نزولی قیمت طلا خواهد شد.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به 1235 دلار رسیده و در هفته ای که گذشت بیش از 2.5 درصد کاهش یافته است. اونس طلا که در 4 هفته گذشته با افزایش روبرو شده بود، اکنون در مسیر نزولی قرار گرفته و به نظر می رسد گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس، فشار بیشتری را به قیمت طلا وارد خواهد کرد.
البته نقره نیز طی هفته گذشته با کاهش قیمت روبرو شده است. این نخستین هفته از ابتدای سال 2017 میلادی بوده که قیمت نقره با کاهش همراه بوده است. قیمت نقره در هفته گذشته بیش از 3 درصد کاهش یافته است.
در حالی که نظرسنجی موسسه سی ان ئی در اوایل هفته گذشته نشان می داد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست مارس فدرال رزرو به 30 درصد رسیده ولی پس از اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو و حمایت آنها از افزایش نرخ بهره، این احتمال به مرز 80 درصد رسیده است.
جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در اظهارات مهمی به این مساله اشاره کرده است که دوره اجرای سیاست های انبساطی پولی در آمریکا به پایان رسیده است.
اوگن واین برگ تحلیلگر ارشد کامرز بانک تاکید کرد: هنوز نسبت به افزایش قیمت جهانی طلا امیدوار هستم. قیمت طلا همواره در آستانه نشست فدرال رزرو تمایل به کاهش دارد. ممکن است اونس طلا در کوتاه مدت به زیر 1200 دلار نیز  کاهش یابد ولی در بلندمدت افزایش خواهد یافت.
وی افزود: به نظر من قیمت طلا متمرکز بر نرخ بهره واقعی آمریکا خواهد بود نه فقط نرخ بهره اسمی که از سوی فدرال رزرو تعیین می شود.
کریستوفر واچینو تحلیلگر ارشد موسسه دیلی اف ایکس تاکید کرد: قیمت طلا در کوتاه مدت ممکن است با چالش زیادی روبرو شود ولی همچنان سرمایه گذاری مطمئنی برای بلندمدت به شمار می رود.
به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1220 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1205 دلار کاهش خواهد یافت.

منبع خبر: 
  ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۹:۴۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد