محصولات سایپا همگام با استانداردهای جدید

محصولات سایپا همگام با استانداردهای جدید
معاون مهندسی سایپا از اجرای تغییرات lمحصولات در سال های آینده خبر داد : سیاست گروه، تولید محصول مطابق با شرایط و نیازهای روز است.

پرویز آفتاب سوار با اشاره به برنامه ارتقای امکانات و تجهیزات موجود در محصولات تولیدیگروه سایپا اظهار کرد: بروزآوری امکاناتی همچون تجهیزات ایمنی و ترمز خودرو مطابق استانداردهای روز، استفاده از امکانات نوین نرم افزاری و تجهیزات جانبی نظیر سنسورهای جانبی، دوربین، مانیتور، سامانه های هشداردهنده موانع و ... از برنامه های راهبردی در تولید محصول است.

وی افزود : ظرفیت های موجود در گروه خودروسازی سایپا امکان استفاده از تجهیزات به روز را در خودروهای تولیدی در اختیار ما قرار داده است ، ضمن اینکه محصولات تولیدی مجموعه نیز قابلیت تجهیز به این امکانات را دارند.

معاون مهندسی سایپا در ادامه یادآور شد : گروه خودروسازی سایپا در چند سال اخیر با به روزآوری محصولات خود و تجهیز آن ها به سامانه های جدید، نشان داد که می تواند همپا با تغییر الزامات استانداردی، حرکت کرده و محصولات خود را مطابق با شرایط روز تولید کند.

آفتاب سوار خاطرنشان کرد : در حال حاضر در مرکز تحقیقات سایپا، سرمایه گذاری های مناسبی در قالب مطالعه و اجرای پروژه فناوری های پیشرفته خودرویی صورت می گیرد که آثار خود را در محصولات فعلی و آینده سایپا نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استانداردهای مربوط به خودرو در ایران مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا بوده و از بسیاری کشورهای منطقه سخت گیرانه تر است ، گفت : با وجود افزایش قابل ملاحظه محدودیت های قانونی به ویژه در مباحث ایمنی و زیست محیطی، محصولات تولیدی گروه سایپا منطبق با این استانداردها تولید می شوند و آمادگی جهت تطابق محصولات تولیدی با استانداردهای اجباری در سالهای آتی در گروه سایپا وجود دارد.

معاون مهندسی سایپا در پایان با اشاره به برنامه طراحی و ساخت پلتفرم های جدید خودرو در گروه سایپا اظهار داشت : پلتفرم های جدید ، از نظر امکانات و تجهیزات، قابل رقابت با خودروهای روز جهان و محصولاتی هستند که به عنوان خودرو وارداتی در داخل کشور عرضه می شوند.
برنامه ریزی برای تولید انبوه خودروهای برقی

مدیر عامل تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا هم از برنامه ریزی برای تولید انبوه خودروهای برقی در آینده خبر داد و گفت: براساس قراردادهای منعقده با چند مجموعه
داخلی و بین المللی، تولید خودروهای برقی را در دستور کار قرار داده ایم.
بنابر گزارش سایپانیوز، علیرضا مصدقی با اشاره به هدف گذاری گروه خودروسازی سایپا برای ورود به فناوری های نوین تولید خودرو اظهار کرد: در سال جاری سرمایه گذاری های گسترده ای در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا برای دستیابی به دانش روز جهانی صورت گرفته و راه اندازی بخش های جدید در این مرکز نظیر معاونت فناوری های پیشرفته خودرویی موجب تسریع فعالیت ها در این حوزه شده است.
وی تصریح کرد: طراحی و ساخت زیربنای تولید خودروهای برقی در سایپا آغاز شده است و پس از آزمایش ها و مطالعات نهایی، تولید این محصولات آغاز می شود.
مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در ادامه خاطرنشان کرد : اصرار سایپا برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی، باهدف ورود به چرخه های جدید دانش جهانی و تلاش برای آماده سازی زیرساخت های استفاده از این گونه خودروهای در کشور است.
مصدقی با بیان اینکه تولید این خودروها نیازمند همکاری و هماهنگی بخش های مختلف کشور جهت آماده سازی زیرساخت های لازم است، گفت: باتوجه به مشکل آلودگی هوای کلانشهرها و ضرورت صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی، خودروهای دارای فناوری برقی می توانند نقش به سزایی در رفع این مشکلات ایفا کنند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برنامه ورود خودرو ساینا مجهز به گیربکس اتوماتیک به بازار در سال جاری تصریح کرد: تا پایان سال جاری خودرو ساینا را با برخورداری از گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه خواهیم کرد که این محصول نخستین خودرو ایرانی مجهز به این فناوری است.
مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا همچنین از عرضه خودرو سایپا 212 در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این خودرو نیز با برخورداری از امکانات فنی و طراحی مناسب می تواند، سهم بازار محصولات گروه سایپا را در کشور افزایش دهد.
مصدقی درپایان گفت: تاکید مدیریت ارشد گروه سایپا درخصوص فعالیت هرچه بیشتر مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو و سرمایه گذاری بر روی مطالعه و دستیابی به دانش روز جهانی، می تواند به عنوان کلید پیشرفت گروه خودروسازی سایپا در آینده صنعت خودرو جهان محسوب شود.

برنامه سیتروئن برای انتقال فناوری تولید قطعات خودرو به ایران

مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا از برنامه سیتروئن برای انتقال فناوری تولید قطعات خودرو به ایران خبر داد و گفت: براساس قرارداد منعقده میان سایپا و سیتروئن، صنعت قطعه سازی ایران در چند سال آینده چهره جدیدی به خود خواهد گرفت.

معصوم نجفیان با اشاره به توجه جدی گروه خودروسازی سایپا به موضوع قطعه سازی خودرو در برنامه همکاری سایپا و سیتروئن اظهار داشت : براساس سیاست های کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه خودروسازی سایپا، در همه توافقات خارجی مربوط به صنعت خودرو، نقش قطعه سازان پررنگ دیده شده و بر همین اساس نیز سیتروئن فرانسه موظف به سرمایه گذاری و انتقال فناوری در صنعت قطعه سازی ایران است.

وی با بیان اینکه فرانسوی ها در رشد قطعه سازی در برخی از کشورهای منطقه نقش اساسی ایفا کرده اند ، افزود : صنعت قطعه سازی در برخی از کشورهای همسایه ایران، با کمک فرانسوی ها مبدل به یک صنعت جهانی شده و ما نیز قصد داریم بر اساس همین الگو، قطعه سازی ایران را مبدل به یک بازیگر فعال و مهم در دنیا تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا در ادامه به برنامه داخلی سازی محصولات سیتروئن در ایران اشاره کرد و گفت: در فاز نخست تولید محصولات سیتروئن در ایران، حداقل بین 30 الی 40 درصد قطعات در داخل ایران تولید خواهد شد و در فازهای بعدی این میزان به حدود 70 درصد خواهد رسید.

نجفیان تاکید کرد: تولید قطعات محصولات سیتروئن در ایران موجب خواهد شد علاوه بر حضور در بازارهای خودرو جهانی، قطعه سازان نیز بتوانند در زمینه صادرات محصولات خود امیدوار باشند.

وی خاطرنشان کرد: صنعت قطعه سازی ایران شایسته جایگاهی بسیار بالاتر از موقعیت فعلی است که باید از ظرفیت های آن برای رونق تولید در کشور استفاده شود.

نجفیان همچنین با اشاره به این که طرف خارجی نیز تمایل جدی برای حضور در صنعت قطعه سازی ایران دارد، تصریح کرد: کلیه تولیدکنندگان زنجیره تامین گروه خودروسازی سایپا توسط طرف فرانسوی شناسایی شده و مورد مطالعه قرار گرفته اند و مقرر شده کمپانی سیتروئن برنامه خود برای فرایند تولید قطعات در ایران از طریق این شرکت ها را طراحی و اعلام کند.

مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود، شرکت سایپاکاشان و منطقه مرکزی ایران را دارای موقعیت راهبردی در زمینه تولید قطعات خودرو بیان کرد و گفت: از زمان تاسیس شرکت سایپاکاشان برنامه انتقال قطعه سازان به موقعیت مجاور این کارخانه مطرح بوده و در این خصوص مطالعات و اقدامات زیادی نیز صورت گرفت که این امر با ورود سیتروئن به چرخه تولید در سایپاکاشان عملیاتی خواهد شد.

مهندس نجفیان در ادامه بیان کرد: تولید قطعات دارای فناوری های پیشرفته ( هایتک) همواره جزو سیاست های کلان گروه خودروسازی سایپا در زنجیره تامین بوده که در این مسیر علاوه برظرفیت ها و توانمندی های داخلی، از طریق انتقال فناوری های نوین خارجی به ایران حاصل خواهد شد.

وی اظهار داشت : چهره صنعت قطعه سازی کشور از طریق قرارداد میان سایپا و سیتروئن تغییر خواهد کرد و مبدل به صنعتی پویا و صادرات محور خواهد شد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷:۱۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد