شاخص بورس افزایش یافت

شاخص بورس افزایش یافت
در داد و ستدهای روز سه شنبه سهامداران بیش از یک میلیارد برگه سهم و حق تقدم را دست به دست کردند.

در نتیجه داد و ستدهای روز سه شنبه بیش از یک میلیارد و 45 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی جا به جا شد که ارزش این مبادلات بیش از 3هزار و 379 میلیارد ریال بود که در 50 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.
روز سه شنبه شاخص کل 10 واحد رشد کرد و به عدد 76 هزار و 800 رسید. شاخص بازار اول 44 واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم با افت 180 واحدی مواجه شد.
در جریان این معاملات نمادهای سایپا، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی خارک و مپنا با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.
این در حالی بود که نمادهای پالایش نفت تهران، بانک ملت و مخابرات با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.
در بازار روز جاری گروه های فلزات اساسی، شیمیایی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای موتورسازان تراکتورسازی ایران، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، صنایع شیمیایی فارس، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، سرمایه گذاری پردیس، پلاسکو کار و مس شهید باهنر بود.
در مقابل نمادهای پالایش نفت تهران، لیزینگ صنعت و معدن، لیزینگ ایران، فیبر ایران، چرخشگر، فرآوری مواد معدنی و ریخته گری تراکتور سازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.
همچنین اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، کیان، اوراق صکوک مرابحه سایپا، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر و اوراق مشارکت کارکنان نفت با بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید مواجه شدند.
در مقابل گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از اوراق صکوک بنا گستر کرانه، سهام پالایش نفت تهران، فولاد خراسان، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت ملی نفت ایران و سهام بانک تجارت بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.
در پایان معاملات دیروز مخابرات در نماد بلوکی اخابر2 با جا به جایی 448میلیون سهم به ارزش یک هزار و 12 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۴:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد