موعد سکه مهر ماه به پایان رسید

موعد سکه مهر ماه به پایان رسید
دادوستدهاي دیروز قراردادهاي آتي سكه در شرايطي با نوسان مثبت و همگام با بازار نقدي روال صعودي را طي كرد و شاهد صف‌هاي طولاني خريد بود كه پيش از اين كارشناسان از ادامه التهاب‌ها خبر داده بود و دليل اصلي اين وضعيت را نيز تقاضاهاي بي‌پاسخ براي بازار ارز تلقي مي‌كنند.
دادوستدهاي دیروز قراردادهاي آتي سكه در شرايطي با نوسان مثبت و همگام با بازار نقدي روال صعودي را طي كرد و شاهد صف‌هاي طولاني خريد بود كه پيش از اين كارشناسان از ادامه التهاب‌ها خبر داده بود و دليل اصلي اين وضعيت را نيز تقاضاهاي بي‌پاسخ براي بازار ارز تلقي مي‌كنند.
براي مبادلات روز گذشته آتي همزمان با آغاز پيش گشايش‌ها، تعداد موقعيت‌هاي خريد شروع و در ادامه صف‌هاي خريد سنگين‌تر شد. معامله‌گران بر اين باورند نگراني از نرخ ارز، صف‌هاي خريد براي بازار سكه را همچنان پابرجا نگه داشته است. در دادوستدهاي روز سه‌شنبه، بازار شاهد افزایش 5 درصدی قراردادهای آتی سکه بود به گونه‌ای که قیمت سکه تحویل مهرماه از یک میلیون و 373 هزارتومان به یک میلیون و 428 هزارتومان افزایش داشت. البته 304 قرارداد سكه تحويل مهرماه در همان ساعات ابتدايي با نرخ يك ميليون و 428 هزار تومان تحويل خريداران شد، اين در شرايطي است كه خريداران تا قبل از ساعت 12 وجه مورد نياز را بايد واريز كنند. همچنين براساس اطلاعیه بورس همه مشتریان فروشنده موظفند از روز چهارشنبه به شعب بانک سامان كه از قبل اعلام شده مراجعه کرده و نسبت به تحویل سکه‌ها اقدام کنند.
همچنین مشتریان خریدار نیز پس از تسویه آخرین روز مبادلاتی و تماس با مرکز سامان جهت تعیین وقت قبلی و شعبه مراجعه، روز 27 مهرماه - پنج‌شنبه- به همان شعب معرفی شده مراجعه کرده و سکه‌های خود را تحویل مي‌گیرند. در این اطلاعیه تاکید شده همه خریداران باید در همان روز پنج‌شنبه نسبت به دریافت سکه اقدام کنند در غیر اینصورت به ازای هر سکه در هر روز 500 تومان جریمه خواهند شد.
در شرايطي كه برخي راه برون رفت از اين وضعيت را نرخ‌گذاري ارز متناسب با قيمت طلا مي‌دانند براساس گفته مسوولان، فروش ارز مرجع در بازار آزاد غيرواقعي است. تمامي اين اتفاقات در شرايطي روي داده كه به نظر مي‌رسد در روزهاي آينده وضعيت به تبع از کم بودن اخبار و گزارش‌هاي اميدواركننده و عدم سياست واحد و برنامه‌ريزي‌هاي اصولي در خصوص كنترل بازار ارز و سكه با همين روال دنبال پيدا كند. كارشناسان بر اين باورند اگر چه در ماه‌هاي گذشته، قبل از پايان هر سررسيد، قرارداد جديدي اعلام مي‌شد اما در ماه جاري براي بازار، اطلاعيه جديدي صادر نشده و به نظر مي‌رسد در صورت تداوم اين وضعيت، گمانه‌زني‌ها پيرامون توقف معاملات هر روز بعد جديدي به خود مي‌گيرد، پيش‌تر از اين با افزايش ميزان وجه تضمين و شرايط سخت مبادلاتي كه روند معاملات يكطرفه شده بود معامله‌گران از وضعيت ايجاد شده گلايه كرده بودند و اعتقاد داشتند در شرايط كنوني مسوولان بورس بايد از بازار آتي حمايت لازم را به عمل بياورند. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۶:۲۰:۵۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد