خروج سکه به عنوان کالای همراه مسافر وجود ندارد

خروج سکه به عنوان کالای همراه مسافر وجود ندارد
خروج سکه طلا از کشور هیچ موضوعیتی ندارد و در واقع امکان خروج سکه به عنوان کالای همراه مسافر وجود ندارد. او با اشاره به اینکه نحوه سیاست‌گذاری‌های مربوط به ورود و خروج ارز و طلا چه به صورت مسافری و چه به صورت تجاری به عهده بانک مرکزی است
معاون امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به اینکه قانون مربوط به ورود و خروج طلا و مصنوعات طلا از کشور تغییری نکرده است، گفت: ورود و خروج طلا و کلیه مصنوعات طلا منوط به کسب مجوز از بانک مرکزی است.
محمدرضا نادری، با اشاره به اینکه تنها مسافران زن می‌توانند به میزان متعارفی مصنوعات طلا (حدود 150 گرم) را از کشور بدون مجوز بانک مرکزی خارج کنند، گفت: خروج سکه طلا از کشور هیچ موضوعیتی ندارد و در واقع امکان خروج سکه به عنوان کالای همراه مسافر وجود ندارد. او با اشاره به اینکه نحوه سیاست‌گذاری‌های مربوط به ورود و خروج ارز و طلا چه به صورت مسافری و چه به صورت تجاری به عهده بانک مرکزی است، گفت: صادرات مصنوعات طلا هم‌اکنون با اجازه بانک مرکزی انجام می‌شود.نادری با اشاره به تعرفه 10 درصدی واردات مصنوعات طلا درباره این موضوع که گفته می‌شود به دلیل ارزان بودن قیمت طلا در ایران نسبت به بازار جهانی، خروج غیرقانونی طلا از کشور طی چند وقت اخیر شدت گرفته است، گفت: البته وضعیت همیشه ثابت نمی‌ماند و در مقاطعی چون قیمت طلا متاثر از قیمت ارز است، ممکن است قیمت طلا در ایران پایین‌تر از قیمت جهانی شود، اما بعد از مدتی قیمت‌ها متعادل می‌شود. حتی ممکن است در مقطعی قیمت طلا در ایران بیشتر از قیمت جهانی شود.معاون گمرک همچنین درباره اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر خروج غیرقانونی 50 کیلوگرم طلا از کشور گفت: طلا و مصنوعات طلا به هیچ‌وجه از مبادی رسمی کشور قابلیت ورود یا خروج را بدون کسب مجوز ندارند. در مبادی غیررسمی نیز اگر نیروی انتظامی طلا را کشف کند، قطعا با خاطیان برخورد می‌شود.تفاوت قیمت طلا در بازار ایران با بازار جهانی در چند هفته گذشته باعث تشدید نگرانی‌ها از بابت خروج غیرقانونی طلا از کشور شد. با این وجود ريیس اتحادیه کشوری طلا و جواهرات در گفت‌وگو با ایسنا از یکسان شدن قیمت طلا در بازارهای داخلی و خارجی خبر داد. به گفته محمد کشتی آرای، این دو قیمت هم‌اکنون به تعادل نسبی دست یافته و فاصله آنها از یکدیگر در حال کاهش است.این اظهارات در حالی است که نماینده مردم کرمانشاه به تازگی طی اظهاراتی، از قاچاق بیش از 50 کیلوگرم طلا از مرزهای غربی کشور خبر داد. به گفته سعید حیدری، طی دو هفته گذشته عده‌ای سودجو اقدام به خرید و جمع‌آوری طلای شکسته از زرگری‌های سراسر کشور کرده‌اند. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
منبع خبر: ایسنا
  ۳۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۷:۳۲:۱۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد