محصولات شیمیایی مقام نخست معاملات فرابورس

محصولات شیمیایی مقام نخست معاملات فرابورس
گروه محصولات شیمیایی ۱۹ درصد از ارزش کل معاملات بازارهای فرابورس ایران را در هفته گذشته در اختیار گرفت و در جایگاه نخست ایستاد.

معاملات فرابورس ایران در سومین هفته از اسفندماه با دادوستد 1408 میلیون ورقه بهادار در 99 هزار دفعه معاملاتی به ارزش 9401 میلیارد تومان پایان یافت.

همچنین در این مدت تنها بازار اول بهترین عملکرد را در رشد حجم و ارزش دادوستدها تجربه کرد و در این بازار 226 میلیون ورقه به ارزش 408 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که رشد 70 درصدی حجم و ارزش معاملات را به ثبت رساند.

در همین حال بازار دوم و پایه به ترتیب معامله 253 و 908 میلیون ورقه به ارزش 1211 و 476 میلیارد ریال را در هفته گذشته تجربه کردند و بازار دوم در حالی با افت حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شد که بازار پایه در مقابل افت ارزش خرید و فروش‌های انجام شده در این بازار، رشد 26 درصدی حجم معاملات را شاهد بود.

از سوی دیگر نگاهی به ارزش معاملات خرد بازار سهام (متشکل از بازارهای اول، دوم، پایه و شرکت‌های کوچک و متوسط) به تفکیک صنایع فرابورسی نشان می دهد در هفته ای که گذشت ارزش معاملات در این بازار به میزان 1681 میلیارد ریال بوده که گروه محصولات شیمیایی 19 درصد از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفته و در جایگاه نخست ایستاده است. بعلاوه این که ارزش معاملات این بازار در این مدت رقم 311 میلیارد ریال بود و گروه‌های فلزات اساسی و محصولات غذایی و آشامیدنی به غیر از قندوشکر نیز به ترتیب در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

این گزارش می افزاید: در میان ده صنعت برتر نیز در هفته گذشته نام صنایعی همچون حمل و نقل، انبوه‌سازی، پیمانکاری صنعتی و بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز به چشم می‌خورد.

بازار ابزارهای نوین مالی نیز در حالی در هفته پیش با معامله 20 میلیون ورقه به ارزش 7301 میلیارد ریال روبه‌رو شد که 95 درصد از ارزش معاملات این بازار در اختیار اوراق بدهی قرار گرفت و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن نیز به‌ ترتیب به میزان 12 و 0.22 میلیون ورقه به ارزش 136 و 169 میلیارد ریال معامله شدند.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۶:۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد