نقش نظارتی سازمان بورس افزایش می یابد

نقش نظارتی سازمان بورس افزایش می یابد
مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس اوراق بهادار، الگوی جدید بورس را موجب افزایش نقش نظارتی و کاهش وظیفه اجرایی سازمان متبوع اش دانست.

محسن خدابخش با اشاره به جایگزینی گزارش های مدیران به جای پیش بینی ناشران بورس گفت: مفروضات و چشم اندازهای آینده هر شرکت توسط ناشران در اختیار عموم قرار می گیرد و افراد با چشم اندازهای ترمیم شده، اقدام به پیش بینی می کنند.
وی این روند را موجب برطرف شدن مشکل توقف نمادها دانست و افزود: «نماد ناشرانی که اقدام به انتشار اطلاعات می کنند، باز خواهد شد و مردم با توجه به مفروضات، خرید و فروش خواهند کرد.

خدابخش ادامه داد : در دنیا اطلاعات و مفروضات از سوی ناشران ارائه می شود و تحلیل بر عهده افراد خواهد بود؛ اما در کشور پیش بینی ها از سوی شرکت ها اعلام می شود و در صورت تعدیل، نمادها بسته خواهد شد.

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهایسازمان بورسگفت : در مدل جدید گزارش های مدیریتی ارائه خواهد شد و پیش بینی و تجزیه و تحلیل بر عهده ی تحلیلگران بازار خواهد بود؛ این روند به تغییر یک فرهنگ در بازار سرمایه می انجامد و از این پس افراد قادر به تحلیل، به بورس ورود خواهند کرد.
خدابخش یادآور شد : هر نوع تغییر می بایست به مرور اتفاق افتد؛ این طرح از سال آینده و بعد از تصویب هیئت مدیره سازمان بورس اجرایی می شود و با توجه به ارائه گزارش ها به صورت سالانه، این طرح تا پایان 96 اجرایی می شود.
وی این روند را موجب تقویت افزایش تعامل ناشران بورس و فرابورس اعلام و تاکید کرد که سازمان بورس اوراق بهادار در این راستا نقش نظارتی خواهد داشت و از نقش اجرایی سازمان بورس کاسته می شود.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۶:۴۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد