سكه در جا زد

سكه در جا زد
تكرار كاهش قيمت‌ها در روزهاي ابتدايي هفته پيش رو به دنبال تحركات رو به پايين در هفته گذشته حاكي از ادامه اين روند است با وجودي كه بيشتر نشانه‌ها از بهبود فضاي مذاكرات خبر مي‌دهند و اخبار و تصميمات دولت در اين باره نيز به كاهش التهاب‌ها در بازار ارز و سكه منتهي مي‌شود، اما همچنان احساس خطر از جانب تحليلگران وجود دارد.
تكرار كاهش قيمت‌ها در روزهاي ابتدايي هفته پيش رو به دنبال تحركات رو به پايين در هفته گذشته حاكي از ادامه اين روند است با وجودي كه بيشتر نشانه‌ها از بهبود فضاي مذاكرات خبر مي‌دهند و اخبار و تصميمات دولت در اين باره نيز به كاهش التهاب‌ها در بازار ارز و سكه منتهي مي‌شود، اما همچنان احساس خطر از جانب تحليلگران وجود دارد.
برخي با اشاره به كاهش قيمت‌ها در بازار طي يك هفته گذشته و استراحت چند روزه بر اين باورند قيمت‌ها افزايش خواهد يافت، اما بعضي دولتمردان نظر ديگري دارند آنان با اشاره به اخبار مربوط به نزديك شدن به ابلاغ تك نرخي شدن ارز، مبنا قرار گرفتن نرخ ارز مبادلاتي از آذرماه و تحويل سكه‌هاي پيش فروش 9 ماهه اشاره كرده و معتقدند كاهش قيمت‌ها براي كوتاه‌مدت ادامه خواهد يافت.
سياوش سليماني يكي از كارشناسان بازار آتي با اشاره به منفي شدن دامنه نوسان قيمت‌ها در مبادلات ديروز بر اين باور است شرايط براي افزايش يا كاهش قيمت‌ها در روزهاي آينده به خبرها بستگي دارد، زيرا انتشار هر خبر متفاوتي مي‌تواند روند بازار را بر گرداند و تمامي تحليل‌ها را به هم بريزد؛ اين در شرايطي است كه به نظر اين كارشناس بازار آتي گرفتن موقعيت‌هاي فروش به صورت يكجا در شرايط فعلي با توجه به احتمال تغيير روند دادوستدها خطرناك است و روند نزولي بازارها نشان مي‌دهد كه اگر افت قيمت‌ها به پايان برسد زمان مناسب براي گرفتن موقعيت‌هاي خريد است.
سليماني با اشاره به ورود سررسيدهاي جديد سكه بهمن ماه به سيستم معاملاتي خاطرنشان كرد: شرايط براي بازار بسيار آرام است. به گفته وي، با معامله شدن سررسيدهاي جديد سكه بهمن ماه گمانه‌زني‌ها پيرامون تعطيلي بازارها شايعه اي بيش نيست.
برخي از ناظران بازار آتي نيز به مانند صحبت‌هاي سليماني با اشاره به تغيير سريع روند دادوستدها در صورت انتشار اخبار جديد و گزارش‌هاي متفاوت بر اين باورند فروشندگان بايد حساب شده تصميم‌گيري‌هايشان را انجام دهند زيرا هر لحظه امكان دارد روند حركتي قيمت‌ها به سرعت عوض شود؛ اين در شرايطي است كه خشونت‌هاي يكجانبه و تجاوز دوباره رژيم صهيونيستي به نوار غزه بر دامنه اين تشنج‌ها افزوده و سرمايه‌گذاران را به فكر فرو برده كه سعي كنند با در نظر گرفتن تمام جوانب، بهترين رفتار معاملاتي را از خود بروز دهند.
اگر چه خيلي از فعالان معتقدند قيمت دلار در بازار آزاد به همان نرخ مبادلاتي 2 هزار و 500 تومان نزديك و تثبيت مي‌شود، اما عده‌اي تعيين نرخ دلار در بودجه سال آينده را متفاوت پيش بيني مي‌كنند و بر اين باورند نبايد تنها در امتداد اخبار و پارامترهاي سياسي اميدوار كننده، خوش بين باشند، زيرا كاستي اطلاعات در خصوص تصميم‌گيري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي اقتصادي دولت همچنان روي افزايش التهاب در بازارها و سرريز شدن نقدينگي‌هاي سرگردان به بازارهاي كاذب همچون ارز و سكه از عوامل ادامه التهاب‌ها خواهد بود.
تحليلگران بر اين باورند در شرايط فعلي صلاح نمي‌دانند براي سررسيدهاي دورتر همچون دي و بهمن ماه استراتژي فروش را توصيه كنند و معامله‌گران بهتر است با نوسان‌گيري، همواره استراتژي خريد در سررسيدهاي دور را در نظر گرفته و موقعيت‌هاي فروش را تنها براي كوتاه‌مدت آن هم به صورت پيگيري لحظه به لحظه اخبار نگه دارند. با همه اين صحبت‌ها، فروشندگان بايد جانب احتياط را در نظر بگيرند وگرنه امكان دارد تنها در صورت انتشار كوچك‌ترين خبر، تغييرات اساسي به يكباره روند قيمت‌ها را با افت محسوسي همراه كند.
در بازار آتي، فروشندگان با هماهنگي بانك سامان (بانك عامل تحويل سكه) از ديروز سكه‌هاي خود را تحويل داده و رسيد انبار را تحويل بورس دادند، همه خريداران نيز مي‌توانند تا قبل از ساعت 12 وجه مورد نياز جهت تحويل سكه خود را واريز كنند.
در مجموع در مبادلات ديروز قيمت‌ها در صبح افزايشي و عصر كاهشي بود، به طوري كه قيمت سكه سررسيد آذرماه با افزايش 43/0 درصدي در مبادلات صبح و كاهش 14/2 درصدي در مبادلات عصر در محدوده يك ميليون و 176 هزار تومان تا يك ميليون و 207 هزار تومان، سررسيد دي‌ماه با افزايش 51/0 درصدي در مبادلات صبح و كاهش 95/1 درصدي در مبادلات عصر در محدوده يك ميليون و 219 هزار تومان تا يك ميليون و 249 هزار تومان قرار گرفت. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۶:۳۴:۳۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد