رشد حجم معاملات در تالار بورس

رشد حجم معاملات در تالار بورس
در جریان معاملات روز گذشته حجم معاملات به طوری قابل توجهی افزایش یافت تا نشانه‌های از خروج بورس از رکود سه ماهه در روند معاملات نمایان شود.

روند معاملات روز گذشته بازار سهام نسبت به روزهای اخیر تا حدودی پر‌رونق‌تر بود و در دقایق ابتدایی شاهد رشد نسبی در قیمت سهام شرکت‌ها بودیم. اگرچه در میانه‌های بازار متاثر از کمبود نقدینگی حجم عرضه‌ها تا حدودی افزایش یافت و قیمت سهام شرکت‌ها با افت نسبی مواجه شد. اما از میان 451 نماد فعال در دو بازار معاملاتی بورس و فرابورس 232 نماد در قیمت‌های مثبت، 188 نماد در قیمت‌های منفی و 31 نماد بدون تغییر نسبت به روز گذشته به کار خود خاتمه دادند. از سویی دیگر با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و اتمام مهلت تسویه حساب با صندوق‌های اعتباری و قرار گرفتن قیمت سهام شرکت‌ها در محدوده کم‌ریسک به نظر می‌رسد شاهد بازگشت رونق به بورس باشیم. در این میان فعالیت سهامداران حقوقی در روند داد‌وستدها تاثیرگذار خواهد بود. به این ترتیب در پایان معاملات روز گذشته در حالی که نمادهای «وغدیر، خودرو و فولاد» با افت 57، 45 و 21 واحدی بیشترین تاثیر منفی و «کگل و فملی» با رشد 18 واحدی و «شفن» با رشد 17 واحدی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند این متغیر با رشد سه واحدی مواجه شد و در محدوده 76 هزار و 332 واحد به کار خود خاتمه داد. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد 74 واحدی در محدوده 15 هزار و 428 واحد قرار گرفت. همچنین ارزش روز بازار سهام شرکت‌های بورسی نیز به 319 هزار و 449 میلیارد تومان رسید. بنا بر این گزارش، در پایان معاملات روز گذشته سه میلیارد و 57 میلیون سهم و حق‌تقدم در قالب معاملات بلوکی و عادی به ارزش یک‌هزار و دو میلیارد تومان در 51 هزار و 47 دفعه بین سهامداران داد‌وستد شد که «خساپا» با داد‌وستد 35 میلیون سهم بیشترین حجم و «فاراک» با ارزش 9/6 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند. در همین حال «شپلی» با صف فروش 58 میلیون برگه‌ای بیشترین حجم معاملات و «کترام» با صف خرید 7/13 میلیون برگه‌ای بیشترین حجم تقاضا را از آن خود کردند. از مهم‌ترین رویدادهای روز گذشته بازار سهام می‌توان به معاملات بلوکی «شخارک، وبانک، ورنا و خودرو» و بازگشایی نمادهای «خودرو، شپتروو کساپا» اشاره کرد.

فرابورس
برخلاف بورس روند معاملات روز گذشته فرابورسپررونق بود و از همان دقایق ابتدایی شاهد رشد چشمگیر شاخص این گروه بودیم و در شرایطی که نمادهای «مارون، زاگرس، میدکو، دماوند و شاوان» بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند این متغیر با رشد هفت واحدی مواجه و در 853 واحد به تثبیت رسید. ارزش روز بازار سهام شرکت‌های فرابورس نیز به 53 هزار و 224 واحد به تثبیت رسید. به این ترتیب در پایان معاملات روز گذشته 473 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش 262 میلیارد تومان در 25 هزارو 684 دفعه بین سهامداران داد‌وستد شد که «حریل» با دادوستد 2/38 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و «زاگرس» با ارزش 3/23 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند.

منبع خبر: 
  ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۱:۴۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد