حركت طلا و نفت گام به گام شد

حركت طلا و نفت گام به گام شد
تغييرات روز گذشته بازارهاي جهاني نفت‌خام و طلا در همان محدوده روزهاي قبل دنبال شد.
تغييرات روز گذشته بازارهاي جهاني نفت‌خام و طلا در همان محدوده روزهاي قبل دنبال شد.
دادوستدهاي ديروز بازارهاي جهاني نفت خام و طلا به تاثير از اخبار مربوط به شايعات و گمانه زني‌ها پيرامون مرگ شاهزاده عربستان با نوسان روبه‌رو شده بود.
اين در شرايطي است كه نگراني‌هاي موجود درباره سياست‌هاي مالياتي در ايالات متحده مبني بر افزايش ماليات‌ها و كاهش هزينه‌ها و از سويي شرايط استفاده از وام براي يونان و وزراي دارايي منطقه يورو كه قرار است توافقاتي روي بازار ايجاد شود از مهم‌ترين دلايل و پارامترهايي هستند كه مي‌توانند روي روند مبادلات تاثيرگذار باشند. اين در حالي است كه به‌رغم شرايط فعلي و اطلاعات اقتصادي مربوط به فروش خانه‌ها در ايالات متحده كه رقم بالاتري را نسبت به دوره گذشته تجربه كرده بود، سرمايه‌گذاران همچنان با احتياط رو به رو هستند.
همچنين براي مبادلات نفت خام، قيمت‌ها در پايين‌ترين سطح قرار گرفت، براساس گزارشي از سوي باركليز، صادرات گاز طبيعي روسيه در سال 2013 در حدود 11 ميليارد مترمكعب و 13 ميليارد مترمكعب در سال 2014 برآورد شده است. برخي كارشناسان با اشاره به ذخاير بالاي نفت و گاز طبيعي بر اين باورند با توجه به دلايل گفته شده در شرايط فعلي عرضه كافي وجود دارد.
البته گزارش‌هايي پيرامون بالا باقي ماندن نرخ بيكاري در كشورهاي OECD (سازمان همكاري‌هاي اقتصادي و توسعه) براساس تازه ترين گزارش اخير اين سازمان و نگراني‌ها پيرامون اينكه نرخ بيكاري در چين در سطح ضعيفي باقي مانده است، توانسته در كنار مساله بحران منطقه يورو كه يك تهديد جدي به حساب مي آيد در تغيير روند بازارها نقش داشته باشد.
در مجموع در بازار ديروز قيمت هر بشكه نفت خام اوپك 108 دلار و 7 سنت، دبليو.تي.آي 87 دلار و 4 سنت و برنت درياي شمال 109 دلار و 92 سنت بود؛ تغييرات قيمت نفت با سير كاهشي اندكي همراه شد. اين در شرايطي است كه براي طلا قيمت‌ها در بازار اسپات جهاني به تاثير از تغييرات دلار و يورو با كاهش يك دلاري تا عصر ديروز به سطح يك هزار و 740 دلار به ازاي هر اونس رسيد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۸:۲۲:۴۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد