نشانه‌ها از بازار سکه آتی چه میگويند؟

نشانه‌ها از بازار سکه آتی چه میگويند؟
در حالي نوسان قيمت سكه در بازار آتي ادامه دارد كه براساس گفته كارشناسان، تمامي انديكاتورها نشان مي‌دهد قيمت‌ها سير صعودي به خود خواهد گرفت.
در حالي نوسان قيمت سكه در بازار آتي ادامه دارد كه براساس گفته كارشناسان، تمامي انديكاتورها نشان مي‌دهد قيمت‌ها سير صعودي به خود خواهد گرفت.
اگر چه مبادلات بازار قراردادهاي آتي سكه بورس كالاي ايران روزگذشته در دومين روز متوالي باز هم تا حدودي افزايش يافت، اما شاهد كاهش اندكي در برخي سررسيدها نيز بود.
مريم علي نيا يكي از كارگزاران بورس كالا با اشاره به اينكه بازار قراردادهاي آتي سكه به تبع از بازار نقدي با شروع دامنه نوسان مثبت يك درصدي دادوستدهايش را پشت سر گذاشت، گفت: در مجموع اخبار مثبت از مذاكرات ايران و گروه 1+5 و از سويي نوسانات ارزي ناشي از عمليات رواني در جامعه باعث شده بازار با شرايط مثبتي دنبال شود.
علي نيا در ادامه با بيان اينكه بيشتر معامله‌گران با ترس دادوستدهايشان را دنبال مي‌كنند، خاطرنشان كرد: شرايط براي بازار هيجاني شده و هر كسي برداشت خاصي از وضعيت فعلي و آينده بازار دارد.
اين كارشناس بازار آتي درباره ديگر پارامترهاي تاثيرگذار همچون تحويل سكه پيش‌فروش، افزايش قيمت دلار و دورنماي صعودي قيمت طلا در بازارهاي جهاني با توجه به مثبت شدن بازار در پايان سال ميلادي به عرف همه ساله بر اين باوراست كه پيش بيني‌ها از بازار مثبت است و اين در شرايطي است كه تحليل اكثر افراد نيز از بازار مثبت است. تغييرات اونس طلاي جهاني و گمانه‌زني‌ها پيرامون تغيير نرخ ارز مرجع از ديگر مواردي است كه بازار ارز را تحت تاثير قرار داده است. به نظر اين كارشناس، بيشتر انديكاتورهاي بازار نشان از اين دارد كه دورنما صعودي است.
علي نيا در رابطه با اخبار جديد انتشار يافته پيرامون بازار قراردادهاي آتي بورس كالا اظهار كرد: در يكي دو ماه اخير بازار با محدوديت‌هاي جديدي رو به رو شده بود و كد جديد معاملاتي در اختيار بسياري از دوستان قرار نمي‌گرفت، اين در حالي است كه فرم‌هاي جديدي طراحي شده كه قرار است در آينده نزديك اين فرم‌ها در بين معامله گران توزيع شود ولي در مجموع تا زماني كه اين محدوديت‌ها در بازار ادامه داشته باشد نمي‌توان به رونق بيش از پيش مبادلات اميدوار بود. (در شرايط كنوني محدوديت‌ها براي هر يك از اشخاص حقيقي تعداد موقعيت‌هاي تعهدي باز براي فروش 50 عدد و براي موقعيت خريد10 عدد است.)
براي بازار، ديروز روند قيمت‌ها با شرايط مثبتي دنبال شد، به‌رغم ثبات نسبي بازار نقدي، بازار قراردادهاي آتي با نوسانات رو به بالاي زيادي رو به رو شده بود. به نظر مي‌رسد اخبار مربوط به صحبت‌هاي وزير اقتصاد مبني بر اينكه «بازار ارز از شرايط ويژه خارج شده است» هنوز نتوانسته التهاب اندكي كه همچنان وجود دارد را از بين ببرد. دادوستدهاي بازار آتي در حالي ادامه دارد كه عمليات آربيتراژ براي هر يك از سررسيدها شرايط سود 2 درصدي را براي معامله‌گران فراهم كرده بود. اين در شرايطي است كه بازار همچنان در شرايط كنوني به تاثير از عمليات رواني با افت و خيز رو به رو شده است. در مجموع قيمت سكه با افزايش اندكي رو به رو شده بود؛ سكه سررسيد آذرماه با افزايش 2/1 درصدي در مبادلات عصر و كاهش 13/0 درصدي در مبادلات ظهر در محدوده يك ميليون و 200 هزار تومان تا يك ميليون و 216 هزار تومان، سررسيد دي‌ماه با افزايش 37/2 درصدي در محدوده يك ميليون و 239 هزار تومان تا يك ميليون و 261 هزار تومان، سررسيد بهمن ماه با افزايش 2/39 درصدي در محدوده يك ميليون و 280 هزار تومان تا يك ميليون و 302 هزار تومان قرار گرفت.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۷:۲۶:۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد