روند صعودی بازار بورس ادامه مي‌يابد

روند صعودی بازار بورس ادامه مي‌يابد
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر واقعی بودن معاملات در این بازار از افزایش ارزش بورس و فرابورس تا حدود بالغ بر 200 هزار میلیارد تومان برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه خبر داد.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر واقعی بودن معاملات در این بازار از افزایش ارزش بورس و فرابورس تا حدود بالغ بر 200 هزار میلیارد تومان برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه خبر داد.
علی صالح‌آبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند رشد شاخص بورس در هفته اخیر اظهار کرد: بازار سرمایه روند بسیار خوب و پر رونقی را پشت سر گذاشته که هم شاخص‌های بورس و هم ارزش معاملات به طور قابل توجهی رشد نشان می‌دهند.
وی در مورد پیش‌بینی شاخص بورس تا پایان سال نیز تصریح کرد: این شاخص تابع عوامل متعددی نظیر میزان سودآوری بنگاه‌ها، وضعیت اقتصادی کشور، قیمت‌های جهانی و نرخ محصولات در داخل و همچنین سایر متغیرهای اقتصادی است. از این رو اینکه در آینده شاخص چه تغییری می‌کند برآیند متغیرهای اقتصادی خواهد بود.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این‌که بازار سرمایه همواره در بلند مدت بازدهی مطلوبی برای سرمایه‌گذاران داشته است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در آینده در صورت مساعد بودن شرایط اقتصادی شاخص بازار سرمایه در بلند‌مدت روندی صعودی داشته باشد.
صالح‌آبادی تصریح کرد: در شرایط فعلی بازار سرمایه حباب ندارد، قیمت‌ها واقعی و حجم معاملات بسیار بالا است که گاهی در مجموع بورس و فرابورس تا حدود 300 میلیارد تومان نیز می‌رسد که با این حجم بالا واقعیت نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در حال فعالیت هستند. به گفته وی، نزدیک به 50 درصد حجم معاملات در بازار سرمایه متعلق به اشخاص حقیقی است که آن رونق بازار را تایید می‌کند.
رییس سازمان بورس توصیه کرد که با این وجود سرمایه‌گذاران باید در هر شرایطی با مطالعه و برنامه ریزی وارد بازار سرمایه شوند. صالح‌آبادی همچنین در مورد اوراق سلف نفتی نیز بیان کرد: ‌این اوراق در سال گذشته طراحی، اما راه اندازی نشد و برای این اوراق حداقل بازدهی پیش‌بینی شده است که اگر قیمت نفت در زمان سررسید کمتر از میزانی بود باید وزارت نفت با ضمانت انجام شده آن را خریداری کند و اگر علاوه بر بازدهی اولیه قیمت نفت افزایش یابد بازدهی اوراق نیز به تناسب آن ارتقا خواهد یافت.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: نرم‌افزارها و سخت افزارهای آموزشی لازم در بازار سرمایه انجام شده و زیرساخت‌ها فراهم هستند و به محض این که وزارت نفت اعلام آمادگی کند سازمان بورس آماده عرضه اوراق سلف نفتی خواهد بود.
وی همچنین در مورد راه‌اندازی بورس انرژی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم فراهم و معاملات آزمایشی آن نیز از مدتی قبل شروع و با موفقیت انجام شده است وبه طور یقین در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهد شد. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۶:۲۷:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد