خبرها باعث نوسان قیمت آتی سكه می‌شود

خبرها باعث نوسان قیمت آتی سكه می‌شود
خبرهای ضد و نقیض باعث نوسان قیمت آتی سكه می‌شود
روز گذشته در بازار آتی روند قیمت‌ها افزایشی بود و سررسید فروردین‌ماه در این میان بیشترین نوسان قیمت را داشت.
تا ساعات میانی روز نوسان بازار آتی بیشتر بود به طوری که در برخی دقایق معاملاتی، نوسان قیمت فروردین به 4 درصد و نوسان تحویل بهمن و اسفند هم 2 تا 3 درصد را به ثبت رساند. البته از بعد‌از‌ظهر دوره اصلاح قیمتی تا حدودی این جریان را آرام‌تر کرد و باعث شد تا به طور میانگین نوسان بازار در سررسیدهای مختلف در محدوده 2 درصد قرار بگیرد.
به گفته یکی از معامله‌گران بازار آتی، یکی از دلایل اصلی اصلاح قیمت‌ها این بود که دیروز در مقایسه با بازار آزاد قیمت‌های ثبت شده برای فروردین‌ماه بسیار بالا بود و به نظر غیرمنطقی می‌رسید؛ چراکه حتی در مواردی نرخ بازار برای سکه تحویل فروردین 250 هزار تومان بالاتر از بازار نقدی بود در نتیجه بازار آتی نا گزیر بود تا خود را اصلاح کرده و قیمت‌ها را کاهش دهد. به گفته وی 250 هزار تومان تفاوت قیمت بین بازار نقدی و سررسید 2 ماهه زیاد است و باید اصلاح می‌شد.
به گفته یکی از معامله‌گران با وجود اینکه پیش‌بینی‌ها در بازار در حال حاضر افزایشی است، اما در مقایسه با قبل، قیمت‌ها نوسان زیادی از خود نشان نمی‌دهد تا جايی که حتی سقف 3 درصد هم ثبت نشده است. به گفته وی چند دلیل عمده در این خصوص وجود دارد: نخست اینکه نقدینگی سرمایه‌گذاران بزرگ بازار آتی همچون شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حال حاضر درگیر است و هنوز نقدينگي بیشتری از سوی آنها وارد بازار نشده دوم اینکه نوسان قیمت‌ها در بازار نقدی هم آرام بوده و نکته سوم نوسان آرام بازار ارز است.
به گفته وی همه این شرایط باعث شده تا نوسان بازار آتی سکه آرام‌تر از دفعات قبل باشد اگرچه در دو روز اخیر قیمت‌ها تا حدودی با تحرک بیشتری مواجه شده‌اند و احتمال ادامه این روند تا پایان هفته زیاد است.
خبرهای ضد و نقیض باعث نوسان و بالا و پایین رفتن قیمت آتی سکه می‌شود. مهیار بقایی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه هم اکنون قرار داد آتی سکه فروردین ماه باز شده است اظهار كرد: با توجه به شرایط موجود و نتیجه نامشخص مذاکرات هسته‌ای قیمت‌ها در بازار سکه در ابهام فرو‌رفته است. وی با بیان اینکه احتمال افزایش قیمت سکه وجود دارد تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به در پیش بودن ۲۲ بهمن و عید نوروز قیمت سکه رشد خواهد کرد. بقایی خاطر نشان کرد: عده زیادی از فعالان بازار، مهم‌ترین مولفه موثر بر روند قیمتی ارز و سکه را مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ می‌دانند گمانه‌زنی‌ها از نتیجه مذاکرات همچنان ادامه دارد مذاکراتی که هر بار بدون نتیجه بوده و بررسی مسائل به جلسه بعدی موکول می‌شود. روز گذشته سكه بهمن يك ميليون و 445هزار و 116تومان، سكه اسفند يك ميليون و 539هزار و 727 تومان و سكه فروردين يك ميليون و 630هزار و 30 تومان ثبت شد. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۷:۲۹:۲۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد