تداوم روند صعودی بورس

 تداوم روند صعودی بورس
بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد تداوم رشد شاخص بود. در بازار دیروز معامله‌گران در حالی فعالیت خود را شروع کردند که با رشد قیمت‌ها از ابتدای سال جاری، معامله‌گران با دید کوتاه مدت مترصد عرضه سهام بودند.

بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد تداوم رشد شاخص بود. در بازار دیروز معامله‌گران در حالی فعالیت خود را شروع کردند که با رشد قیمت‌ها از ابتدای سال جاری، معامله‌گران با دید کوتاه مدت مترصد عرضه سهام بودند. این امر به تشکیل صفوف فروش در اکثر نمادهای فعال در بازار منجر شد. این شرایط، اما با تشکیل صف فروش پارس خودرو ناشی از آزاد شدن جایزه افزایش سرمایه و افت قیمت سهام شرکت‌های خودرویی تشدید شد. در نهایت با عرضه صف خرید خدمات انفورماتیک و تاثیر مثبت این نماد در محاسبه نماگر، شاخص کل در پایان معاملات با رشد 41واحدی مواجه شد. نماگر بازار سهام با قرار گرفتن در سطح 79 هزار و 827 واحدی، دیروز نیز از دستیابی به کانال 80هزار واحدی باز ماند.

کارشناسان بازار سهام همچنان در انتظار تحولات آتی هستند. تحولاتی که در شرایط فعلی بیش از پیش در گرو روشن شدن نتایج رقابت‌های انتخاباتی است. در بازار دیروز در تحولات کلان رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از طرح جدید بانک مرکزی برای سرمایه بانک‌ها خبر داد و گفت: بانک مرکزی برنامه ویژه‌ای برای اصلاح حداقل سرمایه بانک‌ها در نظر گرفته است که به زودی ابلاغ می‌شود. در گروه بانکی همچنین صف‌های خرید نمادهای زیرمجموعه با عرضه‌های سنگین مواجه شد. با این حال در نهایت به تعادل رسید. در این گروه رئیس اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریای آلمان با بیان اینکه بانک خاورمیانه و بانک سینا شرایط لازم را برای ایجاد شعبه در باواریا دارند، افزود: بانک خاورمیانه تابستان امسال مجوز تاسیس شعبه را دریافت می‌کند. در گروه ساختمانی دیروز اعلام شد که علی سنگینیان مدیرعامل سابق تامین سرمایه امین، هدایت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گردشگری را در اختیار گرفته است.

در گروه حمل و نقل، حمل و نقل ریلی پارسیان درباره عملکرد 6 ماهه خود شفاف‌سازی کرد. «حپارسا» در این شفاف‌سازی از عدم تغییر در نرخ حمل‌ونقل‌ محصولات شرکت پخش و پالایش در سال جاری خبر داد. همچنین این شرکت خاطر‌نشان کرد که 100واگن مخزن دار ساخته و تجهیز می‌شود. در این گروه همچنین شرکت حمل و نقل ریلی توکافولاد نیز که دیروز به دلیل تغییر با اهمیت در طبقه‌بندی سرفصل حساب‌های سال مالی 95 با توقف نماد روبه‌رو‌ شده بود، توضیحاتی درباره تعدیل مثبت 15 درصدی سود هر سهم خود داد تا آماده بازگشایی شود. در گروه قندی دیروز برخی نمادهای گروه با صف خرید همراه بودند در این گروه قند نیشابور دیروز بازگشایی شد. این شرکت اولین سود سال مالی شهریور جاری را 157 ریال پیش‌بینی کرد. در گروه غذایی بهنوش در گزارش شفاف‌سازی از عدم فروش املاک و تسویه تسهیلات ارزی خبر داد.

در گروه غذایی نماد «غشهد» پس از برگزاري مجمع فوق العاده تصويب افزايش سرمايه با رشد چشمگیر حدود 49 درصدی بازگشایی شد. در گروه خودرویی دیروز نصیر ماشین پس از برگزاري مجمع فوق‌العاده تصويب افزايش سرمايه 46 درصدی (از دو محل مطالبات و آورده نقدی و سود انباشته) با رشد حدود 10 درصدی به گردونه معاملات بازگشت. در گروه لاستیک و پلاستیک،شفاف‌سازی کویر‌تایر، به افت قیمت این نماد مجر شد. این شرکت خاطر‌نشان کرد تغییری در سود شرکت رخ نداده است. در گروه تجهیزات پژوهشگاه نیرو و گروه مپنا تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه ایجاد زمینه‌های تکنولوژیک و حمایت مالی لازم برای طراحی و ساخت توربین گازی نیروگاهی، طراحی، ساخت و آزمون عملکرد توربین گازی را امضا کردند. در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل با عرضه‌های سنگین بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت)در بورس به 251میلیارد تومان و در فرابورس به 378میلیارد تومان بالغ شد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۴:۸:۴۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد