عبور ناموفق شاخص سهام از کانال 80 هزار واحدی

 عبور ناموفق شاخص سهام از کانال 80 هزار واحدی
شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته در تلاش دوباره برای عبور از مرز 80هزار واحدی ناکام بود و در نهایت به رشد 115واحدی بسنده کرد. دیروز شاخص کل سهام در پایان معاملات به رقم 79هزار و 942واحد رسید تا فقط 58واحد تا مرز کانال 80هزار واحدی فاصله داشته باشد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته در تلاش دوباره برای عبور از مرز 80هزار واحدی ناکام بود و در نهایت به رشد 115واحدی بسنده کرد. دیروز شاخص کل سهام در پایان معاملات به رقم 79هزار و 942واحد رسید تا فقط 58واحد تا مرز کانال 80هزار واحدی فاصله داشته باشد. در بازار دیروز معامله‌گران به‌رغم شروع ضعیف ناشی از عرضه‌های سنگین روز دوشنبه توانستند بر عرضه‌ها غلبه کنند. با این‌حال شاخص کل به مدد رشد قیمت نمادهایی نظیر همراه، خدمات انفورماتیک، هلدینگ خلیج‌فارس، آسان پرداخت و پالایشگاه تهران به رشد 14/ 0 درصدی رسید. در بازار دیروز در مهم‌ترین‌ تحولات گروه روی توانست بار دیگر به رشد قیمتی برسد و نمادهای مهم این گروه با صف خرید همراه شدند.در همین حال گروه کامپیوتری نیز با نمادهای آسان‌پرداخت و آتیه‌پرداز در صدر بازار به رقابت پرداخت. در گروه پتروشیمی دیروز نماد معاملاتی شرکت مبین نخستین مجمع مهم این گروه را اعلام کرد. براساس اعلام مبین روز سه‌شنبه، 26 اردیبهشت سال‌جاری در محل تهران، بلوار غربی استادیوم آزادی، مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت، سالن آزادگان برگزار می‌شود.

در گروه پتروشیمی نشت آمونیاک در پتروشیمی پردیس مطرح بود. مدیر ارشد ایمنی‌، آتش‌نشانی، بهداشت و محیط‌زیست منطقه ویژه پارس جزئیات حادثه پتروشیمی پردیس پارس‌جنوبی را تشریح کرد و گفت: وضعیت هم‌اکنون تحت‌کنترل است.شامگاه دوشنبه 11 اردیبهشت، واحد اوره فاز یک پتروشیمی پردیس دچار نشتی شد که بلافاصله واحدهای ایمنی و آتش‌نشانی این شرکت و شرکت‌های همجوار (پارس، زاگرس، جم و آریاساسول) و همچنین مدیریت ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد وارد عمل شدند و عملیات کنترل و مهار نشتی آغاز شد. در گروه تصفیه نفت، پالایشگاه نفت لاوان درباره دلیل کاهش میزان فروش و بهای تمام‌شده و افزایش هزینه‌های سال 96 به همراه تغییرات جزئیات پیش‌بینی سود 95 و 96 توضیح داد و با سه درصد افت بازگشایی شد. مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان با ارسال نامه‌ای به اداره نظارت بر ناشران بورسی درخصوص دلایل تغییر جزئیات پیش‌بینی سود سال‌های 95 و 96 توضیحاتی ارائه کرد. 

در جریان معاملات نخستین روز هفته، نماد پالایشگاه نفت لاوان به دلیل تغییر با‌اهمیت در طبقه‌بندی سرفصل حساب‌ها بسته شد تا مدیران این شرکت فرابورسی، توضیحاتی ارائه دهند.بر این اساس، محمدعلی اخباری، مدیرعامل این پالایشگاه یک‌هزار و 143 میلیارد ریالی، درباره دلیل کاهش میزان فروش و بهای تمام‌شده و افزایش هزینه‌های سال 96 به همراه تغییرات جزئیات پیش‌بینی سود 95 نکاتی را اعلام کرد تا «شاوان» آماده بازگشت به تابلوی معاملات شود. در گروه پالایشگاهی همچنین دیروز اعلام شد که پالایشگاه ستاره خلیج فارس واگذار خواهد شد. در گروه انفورماتیک، مدیر‌کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی از آغاز پرداخت‌های موبایلی از فردا در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: با این شیوه پرداخت‌های مردم در کمتر از 10 ثانیه انجام می‌شود.

در گروه خودرویی نیز مدیرعامل ایران‌خودرو با اعلام پیش‌فروش پژو 2008 و دنا‌پلاس، از نهایی شدن دو قرارداد با بنز و انعقاد قرارداد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی با ۵ شرکت بزرگ بین‌المللی در هفته آینده خبر داد. هاشم یکه‌زارع در جریان آغاز تولید انبوه دو خودرو دنا‌پلاس ایران‌خودرو و پژو 2008 که با حضور رئیس‌جمهوری انجام شد،گفت: پیش‌فروش دناپلاس از فردا (چهارشنبه) آغاز می‌شود. زمان پیش‌فروش پژو 2008 نیز مشخص و به‌زودی شروع می‌شود.وی با اشاره به اینکه خودروهای جدید با تولید انبوه جایگزین خودروهای قدیمی ایران‌خودرو خواهند شد، از نهایی شدن دو قرارداد با شرکت بنز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: همچنین هفته آینده قرارداد 1000 میلیارد تومانی با 5 شرکت بزرگ صنعتی بین‌المللی و با سهم 70 درصدی ساخت داخل و صادرات 50 درصدی امضا می‌شود.به گفته یکه‌زارع، این قرارداد که تمام قطعه‌سازان هم حضور خواهند داشت، شامل طراحی و تولید 2 پلتفرم برای تولید 23 محصول جدید است. وی همچنین از برنامه تولید دو خودروی برقی و هیبریدی با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه امیرکبیر خبر داد. در بازار دیروز در گروه دارویی شرکت سرمایه‌گذاری اعتلاء البرز در دوره 12 ماهه منتهی به 30 اسفند 95 مبلغ 186 میلیارد و 156 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و از این بابت معادل 372 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت.شرکت سرمایه‌گذاری اعتلاء البرز صورت‌های مالی یک‌ساله گذشته خود را با سرمایه 500 میلیارد ریال به‌صورت حسابرسی شده منتشر کرد.این شرکت در دوره 12 ماهه منتهی به 30 اسفند 95، مبلغ 201 میلیارد و 703 میلیون ریال درآمد عملیاتی کسب کرد. در گروه دارویی دیروز همچنین نماد شرکت البرز‌دارو برای افزایش سرمایه و مجمع سالانه متوقف شد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۶:۳۰:۳۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد