قیمت سکه دوباره سیر نزولی به خود گرفت

قیمت سکه دوباره سیر نزولی به خود گرفت
تحلیلگران در شرایطی پیش‌بینی برای روزهای آینده را متاثر از اتفاقات جاری، مبهم می‌دانند که قیمت سکه در روز گذشته سیر متفاوتی را سپری کرده است.
تحلیلگران در شرایطی پیش‌بینی برای روزهای آینده را متاثر از اتفاقات جاری، مبهم می‌دانند که قیمت سکه در روز گذشته سیر متفاوتی را سپری کرده است.
مبادلات بازار قراردادهای آتی در شرایطی دیروز با نزول قیمت‌ها همراه شد که از چند روز پیش شاهد خیزش جدیدی برای تحرکات مثبت قیمتی بود. اغلب تحلیلگران بر این باور هستند اخبار و گزارش‌های غیر‌اقتصادی یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در روند دادوستدها است.
به نظر می‌رسد در شرایط فعلی نوسان ادامه پیدا کند، اما ثبات قیمت‌ها با اخبار و گزارش‌هایی که به صورت جسته و گریخته منتشر می‌شود روند سردرگمی را پیش روی سرمایه‌گذاران قرارداده است.
البته دیروز تزریق دلار در بازار نقدی باعث شده بود بازار قراردادهای آتی سکه به شدت شاهد افزایش تعداد موقعیت‌های فروش باشد.
این در حالی است که به اعتقاد معامله‌گران حاشیه‌هایی که در روزهای اخیر در خصوص استعفای بهمنی شنیده شده ومباحثی که در خصوص مذاکرات ایران و گروه 1+5 در جریان است نشان دهنده این موضوع است که برای روزهای آینده تغییرات جدی در انتظار بازار است و چه بسا بی‌ثباتی‌ها برآمده از نتایج وضعیت فعلی شرایط اقتصادی و سیاسی است.
علاوه بر شرایطی که بر بازارهای داخلی حاکم است؛ تغییرات بازار طلای جهانی نیز در شرایط کنونی بر روند دادوستدها تاثیرگذار است؛ به گزارش رویترز،‌ قیمت‌های جهانی طلا دیروز با افزایش محسوسی مواجه شد.
این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر بودند ببینند آیا بانک مرکزی ژاپن در پایان جلسه سیاست‌گذاری خود تصمیمی مبنی بر تزریق محرک مالی می‌گیرد یا نه؟ البته انتظارات کارشناسان حاکی از آن است که با سیاست‌های اعلامی بانک مرکزی ژاپن، قیمت طلا مسیر رو به بالایی را تجربه خواهد کرد.
همچنین از دیگر عوامل این افزایش، سیاست‌های مالیات بر واردات طلای هند بود که می‌تواند روی سطح تقاضاها در داخل این کشور و به تبع تاثیرگذاری بر سطح تقاضاهای خرد نقش داشته باشد.
البته گمانه زنی‌ها در مورد تصمیم‌گیری به انجام اقدامات از سوی ژاپن برای تحریک سومین اقتصاد جهان، باعث شده قیمت ین، به پایین‌ترین حد در 2 سال و نیم گذشته برسد و شاخص طلای توکیو با افزایش بی‌سابقه‌ای همراه شود. این افزایش به دلیل زنده شدن امید‌ها نسبت به آغاز دوباره خرید طلا توسط سرمایه‌گذاران ژاپنی،‌ پس از سال‌ها فروش آن،‌ صورت گرفته است.
در همین حال گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده طلا در میان مدت به تاثیر از سقف بدهی‌ها در ایالات متحده با تحرکات مثبتی مواجه شود. این در شرایطی است که افزایش قیمت‌ها بخشی از انتظارات مدنظر سرمایه‌گذاران است.
دادوستدهای دیروز بازار قراردادهای آتی سکه به تناسب فاکتورهای ذکر شده در شرایطی با دامنه نوسان قیمتی منفی 3 درصد مواجه بود که براساس تازه‌ترین اطلاعیه بورس کالای ایران میزان وجه تضمین ﻗﺮارداد آﺗﻲ ﺳﻜﻪ ﻃﻼ ﻃﺒﻖ ﻣﺼﻮﺑﻪ هيات ﭘﺬﻳﺮش و ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻓﺰاﻳﺶ ﻗﻴﻤﺖ ﺗﺴﻮﻳﻪ روزاﻧﻪ ﻗﺮاردادﻫﺎي ﻓﻌﺎل در روزﻫﺎي اﺧﻴﺮ، از روز ﺷﻨﺒﻪ 7 بهمن ماه سال‌جاری ﭘﺲ از اﺗﻤﺎم روز ﻣﻌﺎﻣﻼﺗﻲ، ﺑﺮاﺑﺮ 4 میلیون و 500 هزار تومان می‌شود.
از 7 بهمن ماه سال‌جاری وﺟﻪ ﺗﻀﻤﻴﻦ ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﺑﺮاي ﻫﺮ ﻗﺮارداد ﻣﻌﺎدل ﺑﺎ وﺟﻪ ﺗﻀﻤﻴﻦ اوﻟﻴﻪ ﺑﻪ ﻋﻼوه وﺟﻮه ﺗﻀﻤﻴﻦ اﺿﺎﻓﻲ ﺑﺎﻗﻲ ﻣﺎﻧﺪه، 7 میلیون تومان خواهد شد.
البته در بازار دیروز، قیمت سکه سررسید بهمن ماه با کاهش 74/0 درصدی در مبادلات صبح و افزایش 29/2 درصدی در مبادلات عصر در محدوده یک میلیون و 450 هزار تومان تا یک میلیون و 495 هزار تومان، سررسید اسفندماه با افزایش 01/0 درصدی در مبادلات صبح و کاهش 91/2 درصدی در مبادلات عصر در محدوده یک میلیون و 531 هزار تومان تا یک میلیون و 577 هزار تومان و سررسید فروردین ماه با کاهش 07/0 درصدی در مبادلات صبح و افزایش 07/3 درصدی در مبادلات عصر در محدوده یک میلیون و 617 هزار تومان تا یک میلیون و 665 هزار تومان قرار گرفت.
در ضمن، تعداد موقعیت‌های تعهدی باز در هر یک از سررسیدها متفاوت بود؛ به طوری که برای سررسید بهمن‌ماه کاهشی، اما برای سررسیدهای اسفند و اردیبهشت‌ماه افزایشی بود.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۸:۱۹:۳۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد