آمار مبادلات سکه آتی طی هفته گذشته

آمار مبادلات سکه آتی طی هفته گذشته
بازار قراردادهای آتی سکه نیز به تناسب بازار نقدی ارز و سکه و برخلاف تغییرات اندک بازار طلای جهانی شاهد موج دیگری از افزایش قیمت‌ها آن هم با دامنه نوسان بیش از 5 درصد بوده است.
بازار قراردادهای آتی سکه نیز به تناسب بازار نقدی ارز و سکه و برخلاف تغییرات اندک بازار طلای جهانی شاهد موج دیگری از افزایش قیمت‌ها آن هم با دامنه نوسان بیش از 5 درصد بوده است. به نظر اغلب فعالان، در شرایط کنونی باید در انتظار وضعیت پیش روی بازار نقدی بود زیرا اغلب سرمایه گذاران تصمیم گرفته اند در سررسیدهای دور خرید کنند و در سررسیدهای نزدیک با جابه‌جایی موقعیت‌های خرید و فروش متناسب با نزدیک شدن قیمت‌ها به بازار نقدی موقعیت فروش بگیرند.
تحلیلگران بر این باورند نباید از فشار روانی افزایش سطح تقاضا با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ایام عید غافل ماند زیرا در هر صورت اخبار و گزارش‌های منتشر شده به گونه‌ای شده که دلار در سطوح پایین قيمتي فروشنده ندارد و در سطوح بالا نیز اغلب خریداران در فکر معامله هستند. به تناسب همین فشارهای روانی در بازار ارز، در بازار سکه نیز قیمت‌ها با افزایش همراه شده و به نظر می‌رسد به دلیل فشارهای روانی موجود نه صرافی‌ها ارز می‌فروشند و نه بازار تصمیم به گرفتن موقعیت‌های فروش برای سکه گرفته است. البته اخبار مربوط به مباحث هسته‌ای کشورمان و صحبت‌های دو طرف مذاکره‌کننده نشان می‌دهد نمی‌توان به یقین نسبت به توافقات امیدوار بود و در عین حال باید در انتظار تصمیمات جدید باشیم. 



منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۶:۳۸:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد