کانسار طلا هیرد خراسان رضوی 5200 کیلوگرم ذخیره دارد

کانسار طلا هیرد خراسان رضوی 5200 کیلوگرم ذخیره دارد
سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اعلام کرد: عملیات اکتشافی در محدوده کانسار طلای شماره سه هیرد واقع در استان خراسان رضوی به اتمام رسید و ذخیره پنج هزار و 200 کیلوگرمی طلای آن در این محدوده قطعی شد.
جمال روشن مدیر زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق کشور از کشف این ذخیره به همت کارشناسان این مجموعه خبر داد.
وی گفت: کلیه عملیات اکتشافی محدوده معدنی طلای هیرد که در فاصله 140 کیلومتری جنوب شهرستان بیرجند واقع شده، به همت کارشناسان مدیریت زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق انجام گرفته که با پایان عملیات اکتشافی ذخیره قطعی این محدوده پنج هزار و 200 کیلوگرم برآورد شده است.
این مقام مسئول، با موفق دانستن راهبری این پروژه در مدیریت منطقه شمال شرق اظهار داشت: مطالعات شناسایی این محدوده از سال 1378 و از محل اعتبارات پیش بینی شده در سفر مقام معظم رهبری به منطقه جنوب خراسان تخصیص یافت و برای اولین بار توسط کارشناسان مدیریت زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق به عنوان آنومالی طلا معرفی شد.
عسکری کارشناس مسئول این پروژه نیز گفت: در این ناحیه کانی سازی طلا در گستره ای به وسعت 40 کیلومتر مربع به طور عمده به صورت رگه، رگچه های سیلیسی و کربناته طلادار تشکیل شده است.
وی افزود: تاکنون چهار محدوده طلادار تحت عنوان تارگت طلای شماره یک الی چهار شناسایی شده که عملیات اکتشافی بر روی بعضی از این تارگت ها به پایان رسیده است.
بر اساس این گزارش مدل سازی هندسی و برآورد ذخیره که توسط کارشناسان معاونت اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور بر روی کانسار طلای شماره یک و سه انجام شده، در مجموع شش هزار و 666 کیلوگرم طلا به عنوان ذخیره قطعی و حدود 10 تن طلا به عنوان ذخیره احتمالی محاسبه شده است.
انتظار می رود با ادامه عملیات اکتشافی در سایر بخشهای منطقه ذخایر بیشتری از طلا به قطعیت برسد.
منبع خبر: ایرنا
  ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۷:۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد