رفتار سکه آتی تغییر نکرد، قیمت اصلاح شد

رفتار سکه آتی تغییر نکرد، قیمت اصلاح شد
اگر چه استراتژی‌های معامله‌گران مبنی بر افزایش تعداد موقعیت‌های تعهدی باز در سررسیدهای دور همچنان پا برجاست، اما اخبار منتشر شده و تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران روند دادوستدها در روز گذشته را با تغييرات نوساني همراه کرد.
اگر چه استراتژی‌های معامله‌گران مبنی بر افزایش تعداد موقعیت‌های تعهدی باز در سررسیدهای دور همچنان پا برجاست، اما اخبار منتشر شده و تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران روند دادوستدها در روز گذشته را با تغييرات نوساني همراه کرد.
اغلب تحلیلگران بر این باورند طی چند روز گذشته اخبار و گزارش‌های مثبتی از دور جدید مذاکرات ایران و ایالات‌متحده توسط مقامات دو طرف مطرح شده که نشان‌دهنده تمایل دولتمردان ایالات‌متحده به مذاكرات است که همین اخبار به نوعی روی آرام شدن بازارها تاثیرگذار بوده‌اند؛ در حالی مقامات ایالات‌متحده از منتظر ماندن برای توافقات از سوی مقامات ایرانی برای مذاکره مستقیم خبر داده‌اند که وزیر خارجه ایران در واکنش به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره مستقیم با تهران تاکید کرد واشنگتن باید اول حسن نیت خود را ثابت کند و در این زمینه به ایران تضمین کافی بدهد. البته اخبار منتشر شده در خصوص قطعی شدن مذاکرات ایران و گروه 1+5 در روز 25 فوریه (7 اسفند ماه) در کشور قزاقستان پیرامون انرژی صلح آمیز هسته‌ای کشورمان یکی از گزارش‌هایی بوده که توانست تا حدودی روی اطمینان بیشتر به بازار سهیم باشد. این در شرایطی است که همچنان سردرگمی‌ها و ابهام در این خصوص ادامه دارد.
البته دیروز علاوه بر گزارش‌های منتشرشده در خصوص مسائل سیاست خارجی و دیپلماتیک، استیضاح وزیر کار و رفاه اجتماعی در خصوص مدیریت مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و بانك مركزي نیز طی گزارش جدیدی علاوه بر موضوع افزایش چک‌های برگشتی طی 13 سال اخیر اعلام کرد نرخ تورم در دي ماه سال جاری 7/28 درصد است.
بازار قراردادهای آتی روز گذشته متاثر از تغییرات بازار نقدی به تناسب شایعات مطرح شده همچون پیش فروش سکه و توزیع دلار در بازار دوباره مسیر اصلاح قیمت‌ها را در پیش گرفت و اگرچه در اواسط معاملات كاهش 2 درصدي داشت، اما در پايان معاملات مثبت شد.
این در حالی است که در بازار افزایش تعداد موقعیت‌های خرید در سررسیدهای دور همچنان وجود داشت و با توجه به گمانه‌زنی‌ها در خصوص دور جدیدی از افزایش قیمت دیگر کالاها همچون خودرو و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش سطح تقاضاها در بیشتر اقلام مصرفی و غیر‌مصرفی احتمال اینکه باز هم شاهد تحرکات مثبتی باشیم بسیار بالاست.
برای بازارهای جهانی طلا نیز روند قیمت‌ها با توجه به بازگشایی بازارها به احتمال زیاد در همان محدوده باقی می‌ماند، اما به نظر می‌رسد کاهش ارزش دلار عامل اصلی افزایش تقاضا باشد. هر چند که خریدهای بانک‌های مرکزی جهان را نباید به عنوان اخبار روانی روی روند دادوستدها و افزایش سطح تمایل سرمایه‌گذاران به حضور در بازار بی تاثیر دانست.
در بازار دیروز قیمت سکه برای هر یک از سررسیدها متفاوت بود؛ سکه سررسید بهمن ماه با افزايش 76/0 درصدی در حدود یک میلیون و 530 هزار تومان، سررسید اسفندماه با افزايش 1 درصدی در حدود يك ميليون و 616 هزار تومان و سررسيد فروردين‌ماه با افزايش 1 درصدي در حدود يك ميليون و 700 هزار تومان قرار گرفت.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۷:۹:۱۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد