آخرین وضعیت قرارداد با رنو

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آخرین وضعیت قرارداد خودرویی رنو را تشریح کرد. منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آخرین وضعیت قرارداد خودرویی رنو، اظهار کرد: قرارداد رنو قراردادی پیچیده و بسیار مهم است که چندین وجه دارد و ایدرو، رنو و سایپا وجه‌های آن هستند.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آخرین وضعیت قرارداد خودرویی رنو را تشریح کرد. منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آخرین وضعیت قرارداد خودرویی رنو، اظهار کرد: قرارداد رنو قراردادی پیچیده و بسیار مهم است که چندین وجه دارد و ایدرو، رنو و سایپا وجه‌های آن هستند.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آخرین وضعیت قرارداد خودرویی رنو را تشریح کرد. منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آخرین وضعیت قرارداد خودرویی رنو، اظهار کرد: قرارداد رنو قراردادی پیچیده و بسیار مهم است که چندین وجه دارد و ایدرو، رنو و سایپا وجه‌های آن هستند. وی ادامه داد: ما در این قرارداد به‌دنبال چند مساله بودیم، اینکه سهم ساخت داخل را در این قرارداد بیشتر کنیم، صادرات با مسوولیت رنو باشد، مرکز A&D رنو در ایران واقع شود و نیز ۳۰ درصد تولید سالانه صادر شود. رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه قرارداد رنو با سختی‌هایی روبه‌رو و زمان‌بر بود، بیان کرد: تقریبا قرارداد ما با رنو تمام شده است و آخرین گروه این شرکت این هفته به ایران می‌آیند و احتمالا قرارداد نهایی می‌شود.

معظمی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه مخالفت‌هایی در مسیر امضای این قرارداد وجود داشت و نیز شرکت سایپا علاقه‌ای به امضای این قرارداد ندارد، عنوان کرد: مساله بن‌رو (سایت متعلق به سایپا) تمام شده و مساله‌ای در این رابطه وجود ندارد و در ازای بدهی‌هایی که سایپا به ایدرو داشت برداشته شد. وی افزود: بن‌رو بین رنو و ایدرو مدنظر قرار می‌گیرد و ما آن را از سایپا بابت طلبی که وجود داشت خریداری کردیم. علاوه‌بر این باید در مورد مخالفت‌هایی که عنوان می‌شود بگویم مخالفت طبیعت دموکراسی است. رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تاکید بر اینکه ایدرو جدی پای قرارداد رنو ایستاده است، اظهار کرد: ما فکر می‌کنیم هرچه رقابت بیشتر باشد مردم بیشتر از این مساله استفاده می‌کنند و بهره خواهند برد، اما هر قدر انحصار بیشتر باشد به مردم فشار بیشتری می‌آید. معظمی با طرح این پرسش که به چه دلیل مردم باید خودروهایی سوار شوند که سال‌هاست از طول عمر آنها می‌گذرد، در مورد نهایی شدن قرارداد رنو و نیز آغاز تولید در این رابطه، گفت: هفته آینده آخرین گروه این شرکت به ایران می‌آیند و امیدواریم که قرارداد نهایی شود. علاوه‌بر این از اواسط سال آینده تولید در بن‌رو با لایسنس رنو آغاز می‌شود.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۷:۱۶:۲۱ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

  •  آخرین مطالب همین گروه