شاخص بازار سهام آسیا بالا رفت

شاخص بازار سهام آسیا بالا رفت
شاخص بازار سهام آسیا روز چهارشنبه در آستانه قرارگرفتن شاخص نیکی 225 ژاپن در حد بالاترین سطح بسته شدن معاملات درچهار سال اخیر، افزایش یافت.
به نقل از بلومبرگ، عامل افزایش شاخص بازار سهام ژاپن، پیش بینی افزایش سود شرکت تویوتا موتورز از سوی این شرکت و کاهش ارزش ین است که چشم انداز درآمد شرکتهای صادرکننده این کشور را بهتر می کند.
ارزش سهام شرکت تویوتا موتورز ژاپن، بزرگترین سازنده خودرو در جهان، پس از آنکه پیش بینی کرد سود این شرکت امسال به بیشترین سطح خود در پنج سال اخیر می رسد، 4/6 درصد افزایش یافت.
ارزش سهام شرکت خدمات مالی میزوهو فایننشیال از تمامی شرکتهای خدمات مالی پیشی گرفت ، زیرا ارزش ین به کمترین سطح خود در تقریبا سه سال اخیر نزدیک شد.
این پیش بینی که ژاپن در انتخاب رییس جدید بانک مرکزی این کشور که قدمهای بیشتری برای پایان دادن به رکود برخواهد داشت، تسریع می کند، در کاهش ارزش ین موثر بود.
براساس این گزارش،درساعت 02:51 بعدازظهر امروز درتوکیو،شاخص ام.اس.سی.آی بازار سهام آسیا پاسیفیک 4/1 درصد افزایش یافت و به 36/133 رسید.
شاخص نیکی 225 بازار سهام ژاپن چهار درصد بیشتر شد و در آستانه تجربه بالاترین سطح پایان روزی خود از سپتامبر سال 2008 تا کنون قرار گرفت.
در ماه سپتامبر سال 2008 شرکت خدمات مالی لهمان برادرز بزرگترین ورشکستگی در تاریخ امریکا را ثبت کرد.
منبع خبر: ایرنا
  ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۸:۲۹:۳۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد