92 میلیون دلار؛ ارزش معاملات تالار صادراتی

92 میلیون دلار؛ ارزش معاملات تالار صادراتی
روز چهارشنبه با استقبال معامله‌گران و در پی معامله بیش از 159 هزار تن کالا، ارزش معاملات تالار صادراتی بورس کالای ایران از 92 میلیون دلار فراتر رفت و برای اولین بار در این تالار 500 تن اوره صنعتی به فروش رفت.
روز چهارشنبه با استقبال معامله‌گران و در پی معامله بیش از 159 هزار تن کالا، ارزش معاملات تالار صادراتی بورس کالای ایران از 92 میلیون دلار فراتر رفت و برای اولین بار در این تالار 500 تن اوره صنعتی به فروش رفت.
مدیر امور ناظرین و تالارهاي بورس كالاي ايران با اعلام این خبر توضیح داد: امروز در تالار صادراتی بورس کالا، 500 تن اوره مجتمع پتروشیمی کرمانشاه با قیمت 394 دلار در هر تن معامله شد که امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.
«عباس یعقوبی» با تاکید بر اینکه بازارهای زیادی برای صادرات اوره وجود دارد و این کالا امروز به مقصد عراق معامله شده است، بیان کرد: ایران بزرگ‌ترین عرضه‌کننده اوره در منطقه است و عمده‌ترین خریداران این کالا کشورهای آفریقایی، آسیای میانه، عراق و ترکیه است؛ این موضوع زمینه را برای تداوم فروش این محصول در تالار صادراتی بورس کالا فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: عمده‌ترین تولیدکنندگان اوره صنعتی در کشور، مجتمع‌های پتروشیمی شیراز، رازی، پردیس، کرمانشاه و خراسان است؛ گفت‌وگوهایی بین بورس کالا و این مجتمع‌ها صورت گرفته که در صورت امکان، اوره صنعتی تولید این پنج مجتمع پتروشیمی در تالار صادراتی بورس کالا عرضه شود.
یعقوبی در ادامه به دیگر کالاهای معامله شده در تالار صادراتی اشاره کرد و گفت: در این روز 50 هزار تن سنگ‌آهن دانه بندی جلال آباد عرضه شد که در مقابل آن تقاضای 150 هزار تنی شکل گرفت و نهایتا 50 هزارتن سنگ آهن به نرخ 128 دلار در هر تن به فروش رسید.
وی در ادامه اشاره کرد: از دیگر کالاهایی که امروز در تالار صادراتی مورد داد و ستد واقع شد می‌توان به 35 هزار تن قیر 60.70 شرکت نفت پاسارگاد اراک و 60 هزار تن قیر 60.70 نفت پاسارگاد تهران اشاره کرد.
شرکت توسعه کروس انرژی نیز نسبت به عرضه و معامله
4 هزار تن قیر 60.70 به نرخ 750 دلار در تن،شرکت تولیدی قیر شرق 125 تن قیر 60.70 به نرخ 640 دلار و نفت پاسارگاد تبریز 10 هزار تن از این کالا را به نرخ 790 دلار در تالار صادراتی مورد مبادله قرار دادند.
بر اساس این گزارش در روز چهارشنبه، در تالار داخلی بورس کالا نیز 210 تن مس مفتول شرکت‌های گروه صنایع افق البرز و مس کاران به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال معامله شد.
همچنین در تالار محصولات صنعتی و معدنی 48 هزار و 540 تن انواع محصولات فولادی از جمله سبد میلگرد فولاد خراسان و فولاد کرمان و همچنین شمش بلوم شرکت فولاد خوزستان به ارزش بیش از 898 میلیارد ریال داد و ستد شد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۸:۵۸:۲۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد