جزئیات پیش فروش سکه از اوایل هفته آینده

جزئیات پیش فروش سکه از اوایل هفته آینده
تازه‌ترین خبرها از قطعی شدن پیش فروش سکه و آغاز آن از 5 روز دیگر حکایت دارد. دیروز محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی به واحد مرکزی خبر گفت که از اول اسفندماه در شعب بانک ملی پیش فروش سکه آغاز می‌شود.
تازه‌ترین خبرها از قطعی شدن پیش فروش سکه و آغاز آن از 5 روز دیگر حکایت دارد. دیروز محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی به واحد مرکزی خبر گفت که از اول اسفندماه در شعب بانک ملی پیش فروش سکه آغاز می‌شود.
او قیمت هر قطعه از سکه‌های پیش‌فروشی را به صورت علی‌الحساب یک میلیون تومان اعلام کرد و گفت: قیمت اصلی سکه با توجه به قیمت فروش و پیش‌بینی سود متعارف و تورم در 6 ماه آینده تعیین خواهد شد. به گفته وی در زمان تحویل مابقی قیمت سکه که کمتر از قیمت روز بازار خواهد بود تعیین و از خریداران دریافت می‌شود.
بازار در روزهای اخیر برای اجرایی شدن دوباره این تجربه در انتظار تحلیل جزئیات طرح نشسته است.
بازار داخلی قیمت دلار آمریکا متاثر از اخبار انعکاس یافته تا ساعت 15 تقریبا70 تومان افت داشت. قیمت سکه نیز با تقریبا 40 هزار تومان کاهش مواجه شده است. در مرکز مبادلات هم قیمت دلار با 5 ریال کاهش مواجه شد.
قیمت پایه به زودی اعلام می‌شود
رییس کل بانک مرکزی گفت: طی 7 روز آینده پیش فروش سکه از طریق شعب بانک ملی آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، محمود بهمنی روز گذشته گفت: در حال رایزنی‌های لازم به منظور تعیین سود متقاضیان خرید سکه هستیم که این مبلغ به زودی اعلام خواهد شد. ريیس کل بانک مرکزی در خصوص کنترل و نظارت بیشتر در بازار ارز گفت: تصمیمات ویژه‌ای در خصوص بازار آزاد ارز در راه است که یکی از مهمترین آنها تزریق دلار به بازار است، ما مصمم هستیم که ارز فقط از طریق شبکه بانکی و صرافی‌های مجاز به مردم ارائه شود نه اینکه از طریق واسطه‌ها و بازارهای آزاد کاذب انجام شود، تصمیمات ویژه‌ای در حال نهادینه شدن است که به محض نهایی شدن عملا در بازار ارز به اجرا گذاشته خواهد شد. ريیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در این رابطه موضوع تزریق ارز به بازار در حال بررسی است که بزودی نتایج آن عملی می‌شود. بهمنی افزود: به مردم و متقاضیان خرید ارز توصیه می‌کنم که ارز مورد نیاز خود را از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز خریداری و از خرید از طریق بازار آزاد به طور جدی خودداری کنند.
در گزارش‌های قبلی نیز به سقف ثبت‌نامی سکه اشاره مختصری شده است. در دوره پیش فروش سکه سال گذشته سقف معینی برای ثبت‌نام وجود نداشت. در این راستا برخی از بنگاه‌های مالی و اقتصادی نیز برای حفظ قدرت خرید و تراز منابع و مصارف خود و در عین حال سود بردن از نوسان قیمت سکه در این پیش فروش حضور فعالی داشتند. در این راستا بانک مرکزی برای جلوگیری از ورود سرمایه‌های کلان و کنترل تقاضاهای خرده فروشی اقدام به این کار می‌کند. انتظار براین است که بازار سکه ضمن کنترل میزان ورودی طلا به بازار در قالب سکه و پرهیز از افت ارزش طلا به زیر قیمت بازارهای منطقه، تقاضا‌های خرد را از سطح بازار عادی جمع کند. در این راستا همچنین تجمیع نقدینگی در ماه پایانی سال یکی از مهم‌ترین اهدافی است که بانک مرکزی را به این کار وادار کرده است. قیمت سکه و نیم سکه در ماه‌ها و هفته‌های اخیر کمتر با حباب قیمت روبه‌رو بود‌ه، اما قیمت ربع سکه و سکه گرمی حباب دارند و از ارزش ذاتی خود به مراتب بالاترند.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۶:۲۶:۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد