نوسان محدود طلا و تعطیلات چینی‌ها

نوسان محدود طلا و تعطیلات چینی‌ها
روز گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر تعطیلات نوی چینی‌ها و تعطیلی بازارهای آسیایی قرار گرفت و به همین دلیل نوسان محدودی را به ثبت رساند.
روز گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر تعطیلات نوی چینی‌ها و تعطیلی بازارهای آسیایی قرار گرفت و به همین دلیل نوسان محدودی را به ثبت رساند.
بر این اساس در ساعات میانی ديروز این فلز گرانبها در محدوده 40/1667 دلار در هر اونس معامله شد در حالی که در ابتدای روز رقم 60/1666 دلار را به ثبت رسانده بود.
به نظر معامله‌گران طلا در انتظار رسیدن به سطح حمایت 1625 دلار بود در حالی که تا روز قبل این فلز سطح حمایتی خود را در تحلیل‌های تکنیکال به 1703 دلار رسانده بود. هفته گذشته قیمت طلا 70/0 درصد کاهش یافت و نشان داد که همچنان ترجیح می دهد در محدوده قیمتی خود که از دسامبر سال 2012 به ثبت رسانده حرکت کند. پایین‌ترین قیمت ثبت شده برای طلا در معاملات دیروز 82/1625 دلار و بالاترین رقم آن 88/1695 دلار بود. اما با این وجود طلا همچنان در حال جذب سرمایه‌گذاران بازارهای سهام و فلزات صنعتی است چرا که این سرمایه‌گذاران در ماه‌های اخیر نشان دادند به دنبال بازاری امن و پر بازده‌ هستند.
در بازارهای جهانی شاخص دلار در مقابل دیگر ارزها تا حدودی کاهش پیدا کرد و در محدوده 15/80 قرار گرفت البته در ابتدای روز 19/80 بود.
بازار طلا در حالی روز آرامی را پشت سر گذاشت که وزرای اقتصادی منطقه یورو جلسه ای را برای بررسی بحران این منطقه به خصوص وضعیت اقتصادی یونان و قبرس و سیاست‌های ایتالیا و اسپانیا برگزار خواهند کرد. در همین حال برخی معتقدند بازار فیزیکی طلا به دلیل تعطیلات سال جدید چینی‌ها با رشد تقاضا و رونق بیشتری مواجه خواهد شد.
در همین حال قیمت پلاتینیوم و پالادیوم که از میانگین 17 ماهه خود تنزل پیدا کرده دیروز هم کاهش یافتند و به ترتیب پلاتینیوم 1712 دلار و پالادیوم 25/749 دلار شد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۶:۲۹:۴۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد